Welk dressuurzadel zelfde zit als KN tango?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Welk dressuurzadel zelfde zit als KN tango?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 15:22

Hoi,

Ik ben op zoek naar een ander zadel voor m'n paard. Ik heb de KN tango geprobeerd MK2 45
Op zich vind ik het zadel erg fijn zitten. Echt fijne knie/bovenbeenwrongen! Ligt ook goed op mn paard.
Alleen in de stap 'schuur' ik wat met de schaamstreek tegen de voorkant. Draf en galop nergens last van. En een zitmaat groter is weer te groot denk ik, want ik kan nu netjes een vlakke hand kwijt. De divoza mevrouw dacht zelfs dat ik eigenlijk een 43 moest hebben, maar dat lijkt me wat te positief gedacht haha
Daarbij zou ik liever nog wat meer 'in' t zadel zitten, meer contact met het paard. Bij deze vind ik dat je wat meer 'op' t paard zit. Komt denk ik ook doordat type 2 met hoge kussens is.
Wie weet er nog een ander dressuurzadel dat qua beenwrong het zelfde is als de KN tango?? (en ook op paard met hogere schoft past)

Ik hoor het graag

schaapie18

Re: Welk dressuurzadel zelfde zit als KN tango?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:19

Ik heb zelf een kentaur elektra is een zadel met diepe zit en veel wrong. De kussen zijn breed op de paardenrug en het zadel heeft een teruggesneden kamer.
Weet natuurlijk niet hoe jou paard eruit ziet maar ik heb goeie ervaringen met dat zadel.