boomloos op haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shiana

boomloos op haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 09:45

Hoi hoi ,

Ik ben aan het overwegen om een boomloos zadel voor mijn haf aan te schaffen .
Nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, en welke boomloze zadels jullie op je haf hebben liggen .
Blijft zo'n zadel wel goed liggen , omdat haf toch vaak wat ronder is en weinig schoft heeft ben ik hier wel benieuwd naar.
Alvast bedankt voor de reactie's :)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:48

Ik heb een boomloos zadel op mijn haflinger. :j Ik heb een ghost zadel voor haar. Hier voor had ik een barefoot. Ik heb de barefoot weg gedaan, omdat het zadel heel erg schoof van links naar rechts en van rechts naar links. Ook had ik last van een brede zit, omdat mijn haflinger heel breed is. Toen ik de ghost probeerde was dat voor mij echt een verademing. Ik zat veel smaller en het zadel schoof haast niet naar links naar rechts en andersom. Wat ik ook erg fijn vind aan de ghost is dat je de kussen onder het zadel kan verplaatsen en dat er geen vaste pommel in zit.

Als je nog vragen hebt, kan je mij altijd een PB sturen. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:29

Voor mijn kogelronde IJslander (model eettafel) heb ik ook een boomloos zadel, van Easytrekk, een Deens merk. En dat schuift niet. Heb er ook een pad met antislip onder, dat zal ook wel helpen. Maar het is inderdaad wel zo dat je er breder op zit.

julius_juut

Re: boomloos op haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:34

Op onze kogeltjeronde, schoftloze Fjorden liggen Barefoot's. Liggen prima, schuiven niet meer dan een boomzadel deed.

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:54

een vriendin waar ik mee rijd heeft ook en boomoos zadel voor haar haffie.
ze is er erg blij mee en hij schuift helemaal niet.
ik zal even kijken of ik er een plaatje van op internet kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:28

Ik zou eens gaan kijken naar een trekker. Vriendin van me heeft de met de dunne kussens eronder op een brede korte haf met vrij weinig vorm liggen. Goeie drukverdeling en ligt als een huis!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:32

op mijn dikke ijslander met weinig schoft heb ik een barefoot liggen.. ligt erg goed, stevig en fijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:34

Hier heb ik ook een ghost zadel op mijn behoorlijk brede haflinger, zonder schoft.
Dit zadel past beter dan elk zadel dat ik ooit heb geprobeerd, ik kan zelfs zonder krukje opstappen zonder dat het verschuift. Het ligt als een huis en ze loopt er super onder :j

Als je vragen hebt kan je ook eens een kijkje nemen in het boomloze topic, in het onderschrift van Joliene :)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:55

hestejente, wat voor een zadel is dat?
heb je er een foto van?
hier ook een kogelronde ijslander waar geen zadel voor te vinden is... zucht
gr.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:04

Op mijn ronde Tinker een Barefoot Cherokee en tot nu toe gaat het erg goed met de grootste pommel erin.
Je zit inderdaad wel veel breder maar ik rij het liefst met BBP dus ben het gewend!

Je kan van Barefoot testzadels aanvragen dus gewoon een weekje proberen dan weet je of het schuift en het je bevalt.

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 22:26

hey bedankt voor jullie reactie's ..
Ik heb vandaag eventjes een barefoot cherokee geleend , en moest zeggen dat het er prettig zat ..
Pony moest er wel even aan wennen , maar die vind het ook altijd beetje gek als ik er zonder zadel op ga :)
Had alleen toen ik afstapte het idee dat die iets naar voren was geschoven .
Zou je dan een kleiner pommel moeten hebben of is het zadel dan gewoon niet geschikt??

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:28

Ik heb voor mijn Haf een Barefoot Cheyenne, ligt prima en stevig genoeg, heb ook een westernversie van Barefoot gehad maar die schoof verschrikkelijk.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:28

shiana, dan zou het kunnen zijn dat de pommel iets te groot is, maar het kan ook dat je toevallig het zadel zelf net iets teveel naar achteren hebt gelegd en hij meeschoof met een schouderbeweging oid.

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:11

ik heb een barefoot arizona en een startrekk dressuur voor mijn haflinger (wel met de grootste kopijzermaat). De barefoot cheyenne heb ik ook gehad, maar die vond ik juist heel erg schuiven.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:13

Ik zie dat je in eelde woont, je mag mijn Barefoot Cheyenne maat 1, met breedste maat pommel best een keer proberen hoor! :)

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 23:00

Slofje schreef:
shiana, dan zou het kunnen zijn dat de pommel iets te groot is, maar het kan ook dat je toevallig het zadel zelf net iets teveel naar achteren hebt gelegd en hij meeschoof met een schouderbeweging oid.

Het zadel komt van een hele brede tink , dus acht de kans vrij groot dat de pommel idd te groot is .
Het zadel lag na het rijden wel echt op de schouder, en ik neem aan dat ook bij boomloos de schoudervrijheid belangrijk blijft .

Sodeletuut:
Super aangeboden van je , maar hier op stal ligt ook nog een cheyenne .. Dus die ga ik binnenkort ook nog even proberen..

Allemaal bedankt voor de reactie's top :)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:01

Kan je de pommel er niet uit halen, dan kan je zien of die goed aansluit of niet. :)