Boomlooszadel-passer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

Boomlooszadel-passer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 20:15

Hoi,

Misschien is het een hele stomme vraag, maar ik vraag me af of er ook iets bestaat als een boomlooszadel-passer?
Want ondanks de flexibiliteit kan één zadel toch niet op alle paarden passen?

Op de site www.boomloosrijden.nl staat veel over de pommel en de 'maten' hierin, hoe weet ik welke pommel voor mijn paard geschikt is?

Ik heb dit zadel op het oog: http://link.marktplaats.nl/405147936
Heeft iemand daar ervaring mee, of tips?

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Jasmijn

joliene

Re: Boomlooszadel-passer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:16

Op de site van boomloos rijden kan je een sjabloon uitprinten van de pommelmaten. Alleen is dat zadel op marktplaats geen barefoot. :n Dat is een namaak. Hier zou ik erg mee oppassen. Meestal is de drukverdeling dat soort zadels veel minder. Vooral als je kijkt naar de prijs, kun je je bedenken dat de kwaliteit veel minder is dan een barefoot.
Je heb natuurlijk ook nog andere merken. Kijk eens op www.buitenzinnig.nl Zij kunnen je vast wel verder helpen. :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:27

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 10:49

Dankjulliewel..

Joliene: Is alleen een Barefoot een goed boomloos zadel? Ik heb al wel de sites gelezen, maar allemaal zeggen ze natuurlijk dat hún zadel het beste is :D

Loes's Corner: Dankje, had de sites inderdaad al gezien.. Maar ik kan er niet op vinden hoe het zadel nou precies moet liggen en hoe het goed past.. Daarom vroeg ik me af of er zoiets bestond als een zadelpasser voor Boomloze zadels.. :)

Is dit zadel iets? http://link.marktplaats.nl/413403670
De prijs is misschien laag, maar het is tweedehands, of maakt dat bij Boomloze zadels qua prijs niet veel uit?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:10

Barefoot is een voorbeeld van een goed boomloos zadel. :) Op de site van buitenzinnig staan nog veel meer goede boomloze zadels, bijvoorbeeld de ghost en de trekker. :j Anders mail je buitenzinnig even. Zij kunnen je vast helpen.
Als je niet te veel geld wil uitgeven, maar wel een goed zadeltje wil. Dan zou ik gaan kijken voor een barefoot cheyenne drytex. Die zijn nieuw 300 euro. Je moet er dan natuurlijk nog wel een pad bij kopen. Die kan je natuurlijk zo duur maken als je wil. Natuurlijk staan er op marktplaats ook 2de hands barefoots en andere merk boomloze zadels.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 11:12

Dankjewel! Ik wil het liefste een western vorm, want het wordt voor buitenritten/trektochten.. Zit toch wat lekkerder dan een Wintecje.. :D
Mijn paard heeft een hele zwakke rug en vroeg me daarom af of een boomloos beter voor hem zou zijn..?