[WN] Vraagje boomloos westernzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Teuntje_

Vraagje boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 18:28

Hallo allemaal!
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een tweedehands boomloos zadel,
Nu zat ik op marktplaats te kijken en kwam ik dit boomloos westernzadel tegen.
Ik heb geen ervaring met boomloze westernzadels en ik wou aan jullie vragen, wat jullie van zadel vinden? Ik vond het er zelf niet heel stevig uitzien, maar aangezien ik er niet veel kennis
van heb....

Hopelijk kunnen jullie me een beetje wijzer maken ;)

http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ind=9&fs=1

_Reneee

Re: Vraagje boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:31

Ik vind het er juist wel stevig uitzien.. Maar ik heb er dan ook weinig verstand van :=

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:48

hoi teuntje
ik ben in het bezit van een boomloos van deze adverterder.
en ik ben er zeer tevreden over.
pasvorm kan je aanpassen.
kwaliteit leer is goed (voor die prijs)
het is geen merk zadel maar voor recreatief gebruik prima.
er zullen veel zijn die roepen kan niets zijn zadelmarkt spul, karton,hoe je het lef heb om dat op je paard te leggen?
mijn paardje loopt er zeer goed op is van zeer rond geribt goed gespierd geworden daar kan je de kussens op aan passen.
prijs/ kwaliteit= prima _/-\o_

Teuntje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 18:52

Bedankt voor jullie reactie's! Nog iemand die me een beetje wijzer kan maken haha ;) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:02

Ik zie van deze adverteerder ook regelmatig zadels langs komen...
misschien ga ik er weleens een kijkje nemen,om ze irl te zien.

Teuntje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 19:05

Anoniem schreef:
Ik zie van deze adverteerder ook regelmatig zadels langs komen...
misschien ga ik er weleens een kijkje nemen,om ze irl te zien.

Voor mij is het helaas een beetje uit de richting haha, woon helemaal in Maastricht

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:16

@taff : heb jij precies hetzelfde zadel als TS hier laat zien of een ander model wat deze verkoper aanbiedt ??
@Teuntje_ : het zadel zit er leuk uit maar ik heb een paar opmerkingen.
Ik vind het zadel vrij plat en met een te grote zitting loop je snel de kans om achterop de cantle te gaan zitten. Hierdoor krijgt je paard een onaangename c.q. pijnlijke druk op die plek.
Op één foto zie je de achterkant van het zadel. De ene skirt bobbelt wat. Dat is meestal een teken van te dun/zacht leer en hoort niet bij een kwaliteitsprodukt.
Ik vind aan de voorkant niet dat er veel ruimte voor de schoft is en met het platte van de zit zou je een drukpunt net achter de pommel kunnen krijgen. Temeer daar je niet weet hoe de beugelophanging is. Als die recht over de rug loopt is dat ook net op datzelfde punt. Dat kan dus een drukking geven.
Die losse kussens heb ik geen goede ervaring mee. Je moet ze er al heel precies gelijk onder doen anders krijg je een scheve belasting. Verder zeggen kussens an sich niets over de ruggegraatvrijheid. Als ze te zacht zijn heb je er niets aan, zijn ze te hard dan vormen ze niet goed.

Verder heeft de koper zelf iig weinig kaas gegeten van western; hij weet de westernzitmaten niet en uit een andere advertentie blijkt ook dat hij niet weet hoe je de totale lengte van een zadel op meet.

Teuntje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 20:42

Bedankt! Dit wordt hem dus niet ;)

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:09

Mijn vriendin heeft hem ik heb een ander boomlooszadel gekocht bij deze adverteerder ik ben er erg positief over zit erg goed hoor. Mijn pony is een kruising shet en heeft ook van haar een zadel meid zit super bij mijn poon en kwaliteit is erg goed! Ook is het een fijne service!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:32

Wat ben je van plan te gaan doen met het zadel? 1x in de week een buitenritje of er dagelijs mee rijden?

Voor een rond paard met verzonken ruggengraat en nauwelijks schoft kan dit best een leuk zadeltje zijn voor af en toe een buitenritje. Voor intensiever gebruik zijn er betere boomlozen op de markt zoals , bob marshal, startrekk, freeform, freemax en circle y. Zijn prijziger en tweedehands niet makkelijk aan te komen maar wel waar voor zijn geld.

Edit: even op MP gekeken. Kan zo niets boomloos western vinden van enige kwaliteit. Muv wat oude barefoots.

Edit 2: er is net een 16" bob marshal op gezet.

Teuntje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 21:56

Ben opzoek naar een boomloos zadel op buitenritten mee te maken, maar dan spaar ik liever even door en koop ik en goede tweedehands boomzadel of een mooi nieuw boomloos westernzadel. Had die van freemax net bekeken, die vond ik wel erg mooi. Denk dat ik nu dan mijn geld beter kan uitgeven aan een tweedehands barefoot ofzo en dan beginnen met sparen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:00

Teuntje_ schreef:
Ben opzoek naar een boomloos zadel op buitenritten mee te maken, maar dan spaar ik liever even door en koop ik en goede tweedehands boomzadel of een mooi nieuw boomloos westernzadel. Had die van freemax net bekeken, die vond ik wel erg mooi. Denk dat ik nu dan mijn geld beter kan uitgeven aan een tweedehands barefoot ofzo en dan beginnen met sparen

Zo heb ik het ook gedaan. Begonnen met een standaard barefoot en heb nu een startrekk western :D .

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:37

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan op Bokt om advertenties van elders op internet zo te bespreken. Vandaar hier een slotje.