Ik heb een grijze pad en daar heel stom, schoonmaak middel overheen geknoeid. Er zijn nu dus helaas roze/oranje vlekken opgekomen. Aangezien het sjabrak verder nog goed is vroeg ik me af of ik dit sjabrak niet zou kunnen verven? Het is dat suède look a like spul. Wie heeft dit wel eens gedaan? En is dat gelukt?
De meeste verfmiddeltjes hechten het beste op natuurlijk stoffen zoals wol en katoen. Aangezien het suedeachtig is vermoed ik een syntetische stof waar de kleurstof minder goed op zal hechten. Het verkleurd wel, maar niet voor 100%.
Maar wat let je om het gewoon te proberen? Die kleurstoffen kosten geen ene drol en het kan er toch niet slechter op worden, of wel? Alternatief is nog wat meer knoeien met dat schoonmaakmiddel.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 22-01-11 10:57
Ik heb dat weleens gedaan. Houdt er wel rekening mee dat het nylondraad niet meekleurt. Had een wit dekje oranje gemaakt ivm de voetbal. Dit topic kan je het resutaat zien. De handschoenen waren ook in hetzelfde verfbadje geweest.
Ow ja, stiksels zijn vaak van nylon en die kleuren niet mee. Zo was ik van de week iets te enthousiast met mijn verven en kwamen er een paar navy druppels op de (gelukkig oude) lila blouse die ik toen aan had. Die heb ik er dus ook maar bij gegooid en die is nu prachtig gevlekt donkerblauw met lila stiksel De bruin/gele stiksels van mijn spijkerbroek zijn gelukkig ook mooi bruin/geel gebleven.
ik heb ook even een vraagje... als je een donkerroze dekje hebt, zou je die dan rood/wit kunnen verven? dekje hebben we namelijk al heel lang maar is niet echt de kleur van mijn broertje laat ik maar zeggen ik wilde daarom het dekje voor zijn verjaardag andere kleuren gaan geven
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Wat voor schoonmaakmiddel was het trouwens? Als het bleek is geweest krijg je het nooit meer helemaal weg en blijf je altijd iets zien. Aldus de website van Dylon.
vlekken verven niet mee dus ik ben bang dat je die alsnog zult blijven zien (verf weleens oude kleren als er een klein vlekje in zit en dat blijf je ook heel lichtjes zien). Tja en wat heet goedkoop; volgens mij ben je toch wel ongeveer negen euro kwijt ofzo? Tja, voor E12,50 heb je soms al een simpel nieuw HH dekje, dan zou ik mijn geld daar liever aan uitgeven eigenlijk, of aan een tweedehands dekje die nog mooi is.
Vind die oranje outfit uit het topic hierboven echt niet mooi trouwens wahahha maar snap de bedoeling erachter wel
Ik zou gewoon een nieuwe kopen, de vlekken blijf je zien!
smulletje
Geplaatst: 23-01-11 14:24
Ik denk dat je de vlekken gewoon blijft zien. Ik heb zelf een katoenen deken geprobeerd te kleuren van camel kleur naar marine blauw, goed gelet op de hoeveelheid verf, zout e.d. maar mijn deken kwam er net zo camel uit als dat hij erin ging.
ok nu heb ik nog een vraagje... als je een dekje hebt met een naam erop geborduurd, verft die naam dan mee? en als hij meeverft, krijg je dan bijvoorbeeld ook geel + rood = oranje?
Het ligt aan het materiaal waar de draad van gemaakt is. Meestal is draad van nylon en dat verft niet meer, maar als het katoen is dan verft het wel mee en krijg je idd geel + rood = oranje
oh ok.. dan kan ik het in ieder geval gewoon verven. het dekje is namelijk wit met naam erop dan. als ik dan de naam een andere kleur geef (dus geel ofzo) dan krijgt het niet dezelfde kleur toch?
Waarschijnlijk niet nee. Ligt natuurlijk aan de kleur die het nu is en de kleur die je het wilt maken, maar dan zijn gewoon de kleurenmengregels van toepassing.
Mijn ervaring; verkleuring door gloor(sustantie) verven geen kans kun je beter helemaal bleken. En idd Zo'n pakje kost al gauw rond de €9,00 en een halve kilo zout erbij. Maar als je het toch doet laat dan even het voor en na resultaat zien ben wel benieuwd..
Ik dacht dat ze goedkoper waren. Maar ik haal ze meestal in Luxemburg omdat ze er in die winkel altijd meer op voorraad hebben dan bij ons bij de Etos èn ik hoef er niet speciaal voor naar toe, want in de winkel ernaast doen we altijd de boodschappen.
Is het niet beter om een leuk kleurtje stof op de markt te halen en die over je pad te naaien (kan je gelijk ook de kleur van het stiksel bepalen, geen eventuele vlekken en kun je kiezen tussen allerlei leuke motiefjes)...
Het gaat er meer om dat ik deze pad wil houden omdat er met strass steentjes een logo op is vastgelijmd. Vandaar dat ik wilde verven. Met een nieuwe kopen of iets overheen naaien verlies ik mijn glimmende logo wat op het pad zit natuurlijk.