Ik heb blijkbaar een pony met een gevoelig huidje want tot nu toe blijft 'ie niet heel

Ben begonnen met goedkopere dekens (HH) wat resulteerde in schuurplekken op z'n schouders en op z'n schoft waar die nu ook een witte plek van heeft overgehouden en een stuk manen eraf, heb toen ook al eens zo'n losse borstbeschermer gehad, maar ook hier krijgt hij weer schuurplekken van.. Vorige winter een dure Bucas deken gekocht, maar weer schuurplekken op zijn schouders en schoft en manen eraf, wel een stuk minder maar toch beste schuurplekken.. Nu heb ik voor deze winter een Stormshield deken gekocht, die heeft een andere vorm hierdoor blijven zijn manen en schoft heel maar heb nog steeds z'n schouders kaal, en ook niet een beetje dus dat gaat ook niet. Heb fleece voeringen gehad, gladde voeringen maar heb nog geen deken gevonden die gewoon goed is. Bij dunnere dekens is er geen probleem (maakt het merk ook weinig uit) maar zodra er dikkere dekens op komen beginnen de problemen. Dus nu moet ik weer op zoek naar wat anders, en ik weet het gewoon niet meer, dus wie heeft er nog tips en kan me wat aanraden?
Ik ben dus op zoek naar een dikke winterdeken voor een geschoren pony (rond de 400 grams) en waterdicht aangezien hij elke dag buiten komt..
Rambo en Dominick vind ik wel vrij prijzig.. Als je dan naar Horseware gaat kijken zou Rhino dan een optie zijn? Dat is wat meer in mijn prijsklasse