Enkele beugelriemen - welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Enkele beugelriemen - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 09:26

Ik zou graag weer enkele beugelriemen willen hebben bij mijn zadel. Ik had een wintec met wintec webbers, maar zou graag bij mijn lederen zadel ook leren beugelriemen willen hebben, en dan weer enkele aangezien mij dat wel erg bevalt (ook makkelijker onder het zweetblad te dragen). Echter heb ik het idee dat die dingen alleen maar in kunstof vorm bestaan, is dat ook zo? Zo nee, welke merken hebben ook leren enkele beugelriemen, en welke bevallen goed en welke worden niet aangeraden?

chrisje_83

Re: Enkele beugelriemen - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:08

Volgens mij bestaan ze alleen in kunststof. Ik heb er ook (kunstof) bij mijn lederen zadel. Weet niet meer welk merk, geloof bij Divoza besteld destijds. Ze zijn in elk geval niet van Wintec.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:18

Bij Equestor kun je leren bestellen via hun webshop:
http://equestorshop.biedmeer.nl/Webwink ... iemen.html, nadeel vind ik dat ze nylon gevoerd zijn en de voering soms wat hangt aan de haken.

Ik heb zelf enkele beugelriemen van Stübben, deze zijn wel vol leer, maar minder makkelijk te verstellen als die van Equestor.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:24

Ik heb er van Wintec en vind ze erg fijn.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:29

Wow heeft ook leren dressuurbeugelriemen en br ook, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Die van Kavalkade zijn in elk geval van kunststof.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:46

Bij piaffe

BR dressuur beugelriemen zacht leder
(BI139012)
Beugelriem van zacht leder die onderaan verstelbaar is met rvs Conway gespen, 25 mm.
Ideaal voor dressuur.

€ 29,95

gewone beugelriemen kun je eventueel ook met de gesp onderaan doen, dan steek je het overtollige deel van de riem door de gesp heen terug zodat het tussen de twee riemen in zit en dan eventueel zo'n hoesje er omheen.

Afbeelding
zo dus

BR beugelriemhoesje
(BI139006)
Leder, met klittenbandsluiting, per paar.

€ 7,95

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:59

BR, Stubben, IR, kalvakade, Bates(exact het zelfde als de webbers van wintec maar dan van leer), prestige(ook die hebben net als de webbers van die haakjes) en er zijn nog meer merken die ze hebben.
Ze bestaan dus zeker wel! De ene zijn makkelijker te verstellen als de andere, niet erg als je de enige bent die er mee rijd maar minder handig als je bv een bijrijder hebt, haakjes zijn makkelijker als die gespen.

Ik heb ze van zowel BR als IR gehad, die BR's zijn dun en zijn van enkel leer, op een of andere manier voelde ik me er niet heel veilig bij. Die van IR hebben een nylon kern, dat voelde een heel stuk veiliger, maar dat zit gewoon in mijn hoofd! Die van IR zijn trouwens erg onhandig met gaatjes bijmaken, je komt met een normale gaatjesmaker namelijk niet door het nylon heen ;)

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:29

ik wil nog even inhaken op het bovenstaande. Ik heb zelf de beugelriemen van WOW, Kavalkade (kunststof) en BR gehad. De beugelriemen die ik van BR had hadden een soort van bolletjes waar je het gat van de beugelriem doorheen moest drukken. Ik voelde me hier niet veilig mee. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
De WOW beugelriemen zijn hetzelfde maar dan van leer als de Wintec webbers. Dmv het haakjes-systeem moet je de beugelriem verstellen, ik voelde me hierbij veiliger.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:34

Ik heb bij Agradi bruine met hoesjes van Teckna besteld. Heb ze nog niet binnen, maar zag wel dat ze meerdere hadden.
Vriendin heeft die van Stubben, die zijn ook erg mooi (maar prijzig)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:36

Heb ook die van Teckna maar dan zwart!!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:59

die gespen met de pennetjes die je door het gaatje moet drukken zaten super stevig, nooit gevoelt dat ze los zouden schieten. Maar dat systeem is wel weer heel lastig met verstellen :j
Aan de andere kant het is wel een stuk netter gezicht als het haakjes systeem, die gaten zijn een stuk groter waardoor ik het idee heb dat je tegen een gatenkaas zit aan te kijken. Bates heeft de gulde middenweg denk ik, wel het makkelijkere haakjes systeem maar door dat er nog een dunne laag aan de buitenkant zit heb je niet die lelijke grote gaten in het zicht.
Deze bedoel ik:
Afbeelding

Geen idee hoe de kwaliteit is, dat is iets wat me tegenhoud om ze te bestellen, heb ze in de ruitersportzaak namelijk nog nooit gezien...
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 20-01-11 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:00

Ik heb ze zelf van kavalkade. Die zijn van kunststof maar wel soepel.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:37

Ik heb die van Prestige! Ik vind ze erg fijn, en makkelijk verstelbaar met die haakjes! :j
Zijn alleen wel €72 !

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:19

Ik heb ze van IR, waren de goedkoopste :P

upendoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:20

Bij mijn weten heeft Kieffer ze en BR ook! :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:26

Niet die van BR nemen, de kwaliteit is verschrikkelijk. Ding brak zo door terwijl ik gewoon normaal in galop aansprong. Die we daarna gratis kregen waren zo droog dat ik ze meteen teruggegeven heb, die durfde ik nieteens aan.

Nu heb ik van kavalkade, die bevallen wel. Maar ik rijd er geen jonge dieren of buiten mee ;) vind ik nu te eng :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 19:16

Eng vanwege je ervring neem ik aan? Als zoiets mij zou gebeuren zou dat ook nog een tijd in mijn achterhoofd blijven zitten, ondanks nieuwe beugels.

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik ga even googlen waar ik ze zou kunnen bestellen, maar de wow beugels heb ik bijvoorbeeld nog niet eerder zien langskomen op een site, moet je dan speciaal bij een wow dealer zijn?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:14

Prestige en Stubben hebben hele mooie van zacht leer met nylon versterkt tegen uitrekken...

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:24

Wow heeft ze ook.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 22:38

Waar zou je die kunnen kopen?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:45

De berichten van de WOW beugelriemen waren niet bijzonder lovend, dat is ook de reden dat een aantal dealers andere enkele beugelriemen bij geeft bij aanschaf van het WOW zadel. (PB zadelboer anders even, die is heel snel overgestapt van de WOW beugelriemen naar de Stubben riemen bij de levering van een nieuw WOW zadel, hij kan je de reden wel uitlegen, of zoek eens op bokt daar staan ook genoeg reacties :j )

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:10

Ik heb ze ook van wintec, die bevallen me goed, maar ik zou ook wel (betaalbare) leren willen. Ik heb ze van kavalkade gehad, maar die vond ik niet zo fantastisch. Ik vind het ook vervelend dat je ze niet kunt opsteken.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:20

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:28

ik raad die van tekna af,prutkwaliteit. het nylon in de kern was al na 1x zichtbaar omdat er een snee zat op de plek waar het T haakje op de bovenkant rust.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:31

Snoevie schreef:
ik raad die van tekna af,prutkwaliteit. het nylon in de kern was al na 1x zichtbaar omdat er een snee zat op de plek waar het T haakje op de bovenkant rust.

Ik heb deze ook en ben er erg tevreden over. (tekna dressuur beugelriemen)