thorowgood T4, T6 of toch de Kent&Masters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

thorowgood T4, T6 of toch de Kent&Masters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 15:37

Ik ben heel erg aan het twijfelen mbt een zadel. Voor mijn rondgeribte paardje ben ik op zoek naar een zadel wat hem goed past en nu kwam ik uit op de cob versie van thorowgood. Alleen nu twijfel ik of ik de T4, T6 of K&M moet nemen. Ik heb geen binnenbak dus de T4 is misschien minder handig als hij nat wordt omdat daar suedine op zit wat dan langer nat blijft, maar hij is wel erg goedkoop (500,-) Dus toen kwam ik op een T6 uit want die is helemaal glad en daardoor dus meteen droog als ik hem droog wrijf alleen is hij wel weer ietsje duurder maar voor een zadel natuurlijk nog steeds goedkoop (700,-). Maar.... voor 200,- meer heb je hetzelfde zadel maar dan van leer, de Kent & Masters. Qua pasvorm is het allemaal gelijk (zegt zadelmaker) dus dat maakt niet uit. Wat zouden jullie doen? En zijn er mensen met een T4 die hier mee door de regen rijden en ervaring hebben met hoelang het duurt voor hij weer droog is? Want door mijn redenatie komt er steeds 200,- bij en ben ik van 500,- naar 900,- gegaan ;). Mijn paard is trouwens 4,5 en ik weet niet hoeveel hij nog zal veranderen. Er kunnen wel andere kopijzers in het zadel en het zadel kan aangepast worden maar ik weet natuurlijk niet zeker of hij eruit zal groeien of niet want het schijnt dat ze tot hun 6e de breedte in gaan.

fjordnina

Re: thorowgood T4, T6 of toch de Kent&Masters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:49

Qua pasvorm is het zeker niet allemaal gelijk. Ik heb op 1 van mijn fjordenmerries de T4 liggen. De T6 was mij ook goed geweest, maar deze lag minder mooi. Ik rij de merrie weinig en ben er zodoende nog niet mee door de regen geweest.

EliseLukas

Re: thorowgood T4, T6 of toch de Kent&Masters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:57

Ow, dat is heel goed om te weten. Wilde wel al aan haar vragen om ze alledrie mee te nemen zodat ik kan proberen.