ik heb vandaag bijzet touwtjes van lammert haanstra gekocht , maar snap de handleiding niet zo goed hoe ik het moet vast maken , of het nou aan 1 kant vast moet of aan 2 kanten
deze touwtjes heb ik :

Groetjes , Alesha
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

?
€9,95,- kohtje schreef:kijk bij Artikelen. De middenknoop op de rug de uiteinden knoop je aan de singel.
Als ik jouw was zou ik het vragen aan iemand die je gaat helpen met longeren.
Niet rot bedoeld maar als je niet weet hoe het vast moet maken zou ik er maar niet zelf mee gaan rommelen.
moet die achter de singel? _Hedwig_ schreef:Het knoopje leg je in het touwtje, niet aan de singel....
Wat wij doen:
Knoopje leggen we precies boven op de longeersingel. dan halen we dat door de onderste ring aan de zijkant van paardje zijn buik.
Die doen we door de bitringen van buiten naar binnen en doen we aan de onderkant van de singel vast met strikjes.
In Lammert Haanstra zijn boek over longeren staat dit exact uitgelegd met plaatjes, ook de manier waarop je veilig de strikjes legt en hoe het gebruikt dient te worden.
Daarnaast zou ik zeggen, lees je goed in en zorg dat een ervaren iemand helpt, want anders kan je meer fout als goed doen....
Touwtjes zijn identiek aan het touw dat je 2 jaar geleden (misschien nu ook nog wel) bij de Action kon kopen, even op maat maken, handleiding erbij en je hebt een paar honderd procent winst... Maar moet zeggen dat die touwtjes erg goed werken met longeren. Ze gaan niet erg gauw uit zichzelf los en je kunt ze zelf ook weer redelijk makkelijk 'ontknopen'. De knoop in het midden gebruik ik trouwens niet met longeren.