[WN] met dressuur laarzen western

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AngelFrmHell

met dressuur laarzen western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 23:22

hallo,

Ik heb voor mijn verjaardag dure dressuur laarzen (250 dacht ik dat ze kosten) gekregen
en toen ree ik op een paard dat echt serieus dressuur maar nu rij ik daar niet meer omdat het niet klikte met paard & eigenaar :\ , nu heb ik een nieuw adresje gevonden daar kan ik western rijen zie het hellemaal zitten maar probleem is nogal stom om met zon laarzen western te doen? , kan wel beetje dressuur en springen op een ander paard van haar maar die wordt in de les gebruikt voor kleine kinderen dus dat is dan denk ik ook stom om er met (chique) laarzen af te komen om wat manege rondjes te rijden niet? :=

groetjes

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 07:30

Tja, westernrijden met een een reguliere rijbroek (dus zo'n strak ding) dat is niet echt wat en rijlaarzen onder je jeans (waar de meesten westernruiters mee rijden) zit weer voor geen meter. Dus als je het belangrijk vind om niet suf over te komen dan zet je de laarzen (en je rijbroek) weer in de kast. Maar als je dat niet interesseert zou ik zeker wel met je laarzen en je strakke broek gaan rijden.

Ik vraag me trouwens ook af of western fenders je laarzen niet kunnen beschadigen. Het is dan toch leer op leer en het schuurt wel de hele tijd.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:49

Western is een manier van rijden... geen manier van kleden of harnachement... :) Toen ik pas overstapte van Engels naar western, reed ik ook nog met veelzijdigheidszadel en rijbroek met jodphurs en (leren) chaps... :)

Ik zie dus niet in waarom jij met dressuurlaarzen geen western zou kunnen rijden... :)

vigel1

Re: met dressuur laarzen western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:58

als je voor het algehele plaatje gaat,.. waarom draag je dan niet je dressuur laarzen onder je spijkerbroek ??

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:51

Tja hoe kan ik het duidelijk zeggen kwa dom uit zien of niet mee kunnen rijden ach dat is persoonlijk maar.....
Met dressuur laarzen zou je nog niet misschien op mijn western zadel mogen stappen.
De fenders beschadigen en als het zwarte laarzen zijn geven ze vaak ook nog eens af!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:25

euh, je broek kan ook bij dressuurlaarzen er gewoon overheen hoor :D

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:45

Ja inderdaad, je trekt gewoon een spijkerbroek aan en doet je broekspijpen over je laarzen, probleem opgelost!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:47

IK kan me niet voorstellen dat dat lekker zit of je moet kousen tot over je knie eronder dragen..

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:48

doe het gewoon zoals astridklomp zegt, dan ziet het er ook nog normaal uit :)

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:59

Ik draag ook dressuurlaarzen onder mijn spijkerbroek. Ze hebben namelijk nog steeds geen bontgevoerde westerns voor de winter... gaat prima hoor. Zijn dan wel bruine sportieve laarzen, maar ik heb er geen last van.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:01

waarom niet...

sonja_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:20

ik ben sinds kort overgegaan van dressuur naar western, ik rij meestal gewoon in mijn spijkerbroek en gympen eronder :o mja, kan wel beetje gevaarlijk zijn.

verkoop je laarzen en rij anders met jophurs...

ik rij nog steeds dressur erbij dus ik heb ze wel gehouden

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 02:39

Ik neem voor het gemak aan dat je voeten niet meer groeien, dus aan je laarzen zul je altijd nog wat hebben.

Voor het plaatje is het idd niet mooi, maar ik weet niet hoe druk jij je om het plaatje maakt.

Persoonlijk zit ik netter met een spijkerbroek dan met een rijbroek, omdat ik dan steviger in het zadel zit. (Door de combi zitting en stof.)
Ik vind het lekkerder rijden ook.

Citaat:
Ik vraag me trouwens ook af of western fenders je laarzen niet kunnen beschadigen. Het is dan toch leer op leer en het schuurt wel de hele tijd.

Hoge laarzen beschadigen je fenders relatief makkelijk als er vuil tussen komt (zand bv)...

Eronder dragen kan prima maar lijkt mij persoonlijk niet prettig zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:11

In mijn westernzadels wordt niet gereden met dressuurlaarzen; je hebt gegarandeerd je fenders vol zwarte strepen staan. Maar broekspijpen er overheen en dat probleem is opgelost. Ik vind alleen dat je nog maar erg weinig voelt met te hoge laarzen aan maar dat kan kwestie van wennen zijn.

Ik denk echter als ik lees dat jij op een paard dat voor lessen gebruikt wordt alleen "manegerondjes" kunt hobbelen, er betere prioriteiten te stellen zijn dan 'het plaatje' ;)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:43

Verplaatst van [WN-AM naar WN-TR]

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:48

Had hetzelfde als jij, van dressuurpaardje naar westernpaardje.
Eerst reed ik met me chaps en jophurs met rijbroek.
Sinds kort heb ik westernlaarzen gekocht maar rijd nog met een rijbroek.
Ziet er misschien niet mooi uit maar ik heb nog geen goede stretchspijkerbroek en
ik moet me laarzen nog inlopen. Stiekem vind ik een rijbroek nog t fijnst om te rijden :o

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:53

Dan zeg je toch gewoon dat je traint voor hunter under saddle ;)

Nee hoor, lekker een spijkerbroek er overheen, en als dat niet bevalt kun je nog zien wat je doet he! Maar om nou op een ander paard te gaan rijden alleen omdat je rijlaarzen hebt...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:56

Kan je deze laarzen niet gebruiken voor bv onder leuke jurken of rokjes? Het schijnt helemaal in te zijn en de gooise dames betalen kapitalen om eruit te zien alsof ze gaan rijden.