Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yvonnedv schreef:Ik heb een hele oude county competitor, Ik schat dat hij zomaar 25 jaar oud is.
Ik heb het altijd een heel fijn zadel gevonden mede doordat je de beugelriemen onder de zweetbladen door kan doen en de zweetbladen met een riempje aan de zingel vast kan maken waaroor je een mooie stille beenligging krijgt En dit zadel lag goed op meerdere paarden van arabier tot zware kwpner.
Door gezondheidsredenen heeft het zo'n 10 jaar in de schuur gehangen. Nu heeft onze dochter een pony en ze wil graag een dressuurzadel.
Woensdag komt er een zadelmaker want er moet wel het een en ander aan gebeuren voordat hij weer bruikbaar is.
Opvullen
Een nieuwe singelstoot
riempje aan zweetblad naar de singel moet vernieuwd
en de kniewrong moet vernieuwd omdat daar muizen aan gevreten hebben.
Nu vraag ik me af of het zadel het waard is om op te knappen en tot welk bedrag ik zou moeten gaan.
Schangah schreef:normaal gezien moet je om de 2 jaar de vulling laten vervangen.
Schangah schreef:Het zadel is als je alles optelt eigenlijk alleen goed om te slopen. (is erg leerzaam om te zien wat er allemaal uitkomt).
maar ik vind het ook wel iets hebben dat onze dochter straks op het zadel rondrijdt waar ik ook uren op gezeten heb. Schangah schreef:Laat ik het zo zeggen, zou mijn zadelmaker niet zijn, zeker wat hij over die vulling beweerd. google maar eens. Kom je hele ander berichten tegen. (ook hier op bokt trouwens)Ik wens je veel rijplezier met je zadel.
yvonnedv schreef:Alle lof voor zadelmaker Feike Bruinsma
).