Waar zo'n neusriem laten maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Waar zo'n neusriem laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:27

Hai,

ik ben al een pooooos op zoek naar dé neusriem of hét hoofdstel voor mijn trekpaard. Hij begint er echt uit te groeien nu; neusriem zit op het laatste gaatje... (omtrek van zijn neus, achter de oren langs heeft hij nog zat ruimte over)
Al verschillende ruiterzaken afgegaan, gemaild, bij Hööks besteld, maar het is óf niet wat ik zoek óf te klein ;(

Dus nu kijken of er iets gemaakt kan worden, binnen mijn budget!
Ik wil heel graag een soortgelijke neusriem als deze, maar dan gebroken wit/champagne onderlegd:
Afbeelding
[i]Heb ook over deze neusriem contact gehad met iemand, maar krijg geen reactie meer, dus daar stopt het helaas)

Mooiste zou zijn om een heel hoofdstel erbij te hebben natuurlijk(dan wil ik het in het chocobruin) maar zoals al eerder gezegd, dat moet wel binnen mijn budget passen.

Wie heeft er tips waar/bij wie ik eens kan vragen of zoiets mogelijk is? Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!

Offf....weet je een soortgelijke neusriem in maat (x)xfull? (eisen: min. 4,5cm breed, omtrek neus min.80cm, Tych zn neus is 82, wil nog speling hebben.) Dan hoor ik dat ook graag!

groetjes, Janneke

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:03

bij Hulsebosch maken ze hoofdstellen op maat en naar eigen wens volgens mij, je zou het daar eens kunnen proberen...
en er zijn vast wel meer tuig/zadelmakers die dat doen op bestelling, maar ja, dan moet je inderdaad net weten wie...

jowien

Re: Waar zo'n neusriem laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:05

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 20:17

Jowien, die ken ik zeker, maar die hebben helemaal niets van mijn gading!
Heb geloof ik alle (koudbloed)webshops wel gehad....

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:26

Mijn stalgenootje heeft een Deens Trekpaard en koopt haar spullen o.a. bij Van Rijs in Zevenhuizen. Volgens mij kunnen zij ook maatwerk leveren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:29

Helemaal op maat maken zal wel wat kosten, maar ik denk dat je gewoon het riempje aan de onderkant kan laten vervangen door een langere. Ik denk dat de meeste grotere zadelmakers dat wel voor je kunnen doen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:58

Sizzle schreef:
Helemaal op maat maken zal wel wat kosten, maar ik denk dat je gewoon het riempje aan de onderkant kan laten vervangen door een langere. Ik denk dat de meeste grotere zadelmakers dat wel voor je kunnen doen.

Dat wou ik ook zeggen... voordeel van aansnoer is dat je er een (veel) langer riempje bij kan gebruiken, waardoor de neusriem niet geheel maatwerk wordt (misschien het riempje wel, maar die zal niet onwijs duur zijn :) )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:02

Ik zat ook te denken, kan je niet het riempje onder zijn kin op maat laten maken (dus langer). Dat je gewoon een net-niet passend hoofdstel wel passend maak.

Ik heb dat riempje wel in laten korten bij mijn pony's (weer kleintjes, dus alles hier is te groot ;) ).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:11

De allergoedoopste oplossing is misschien nog wel een gewone neusriem van je aansnoer te maken. Dan hoeft enkel het gespje vervangen te worden aan beide kanten.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:32

Dat heb ik ook al nagevraagd bij een tuigmaker, maar bij een van mn nesuriemen moest hij er dan zoveel aan doen dat het echt niet moi zou zijn, dat zou je goed zien. Dan moet nl ook de bakstukken op zo'n neusriem lager gezet worden, anders zitten die veel te hoog. Is niet mooi.