[WN] Zadel c.q. boommaten...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Zadel c.q. boommaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:41

Vaak komt het langs; welke boommaat moet ik hebben, wat is een Full, een Semi of één van de 'mode'kreten een 'XL-Quarterhorse'

Vroeger was het makkelijk toen zetten ze het er gewoon op :+

Afbeelding

en denk nou niet dat al die Quarters vroeger zo 'stocky / bulldog' waren, want dit is echt geen brede boom :)

Afbeelding

En dat oude zadels best nog zo hun waarde hebben, mag aan deze prijs ook duidelijk zijn :+

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... Z54K0%253D

Al was er ook weer geen stampede om hem te kopen :D

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:18

Grappig , in de omschrijving staat dat ie in 1990 meer dan 3000,00 heeft gekost en nu 20 jaar na dato is ie nog duurder.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:17

Ik heb mij laten wijsmaken dat de boommaat bij de Bob's zadels ook in de serienummer staat.

Is het zadel op de foto trouwens niet scheef? Kan ook vertekend zijn door de foto natuurlijk ;)

smiley

Re: Zadel c.q. boommaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:00

Niet mijn type zadel en wat een prijs tjeetje!
Maar staat het niet vaak op de tie strap holder? (bij die van mij iig. wel ;) )

DubbelFun

Re: Zadel c.q. boommaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 10:25

Soms zijn dingen als de zittingmaat en gebruikte boommaat terug te vinden in het nummer wat op de keeper staat, maar dan moet je wel weten hoe dit nummer is opgebouwd en de fabrikant moet door de jaren records bijhouden/bewaren. Alleen bij de bekendere merken als CY etc gebeurd dit.

En denk nu niet dat als je een zadel van 10+ jaar oud wilt vervangen en je zoekt iets met precies hetzelfde nummer wat jonger c.q nieuw is dat je ook dezelfde boom er in hebt zitten...want 9 van de 10 keer kom je dan bedrogen uit.