thorrowgood Haflinger of Maxam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

thorrowgood Haflinger of Maxam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 23:11

hallo allemaal
Ik wil graag een thorrowgood voor mijn fjord. deze wordt in mei oud genoeg voor een zadeltje. Ik heb geinformeerd. maar twijfel nu tussen de maxam en de griffin haflinger.

de maxam is lekker goedkoop. de pasvorm schijnt makkelijk te zijn. overigens ook van de haflinger.
Mijn fjord wordt 3 en ik wil hem heel rustig aan gaan pakken hooguit 2 keer per weer kwartiertje erop tegen die tijd.
de maxam heb ik zelf goede ervaringen en pasde ook bij mij. Ik heb zelf er een hele tijd mee gereden op een tinker.

Wat zouden jullie doen? maxam of de haflinger?
als ik de maxam doe, en me paard groeit eruit, vind ik het niet zo erg, de haflinger kost zo ongeveer 595 euro dit is met aanmeten bij heleen klumper uit almelo.

Ik heb de maxam gezien voor 285 euro. ik weet niet of heleen deze heeft, en als ze hem al heeft, of ze hem dan zou komen aanpassen. (de meeste hebben een minimum van 500 ofzo anders vinden ze het de moeite niet om te komen aanmeten :( )

graag jullie meningen gevraagd

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:15

De maxam heeft geen verwisselbare boom meen ik.
Ik heb de thorowgood haflinger voor op een fries en ben er zeer tevreden mee.

Ik zou iets meer geld uitgeven aan een verwisselbare boom als ik jou was.

Tessebes

Re: thorrowgood Haflinger of Maxam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:36

Maxam heeft ook een haflinger uitvoering, herkenbaar aan de vierkante lepel.

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:47

Tessebes schreef:

die heb ik voor een haflinger met een hele moeilijke rug en dit is het enige zadel wat goed ligt alleen het nadeel vind ik dat ze echt rot zitten, kan niet eens een ritje van een uur maken want heel mijn kont ligt open.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:33

Op mijn fjord heeft Heleen Klumper destijds een Thorowgood T4 VZH aangemeten. We zijn gegroeid van de blauwe boom naar de grijze terwijl ik nog steeds hetzelfde zadel heb. Ik zou dan ook iets meer geld uitgeven zodat je wat langer vooruit kan.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:59

kappa2010 schreef:
Tessebes schreef:

die heb ik voor een haflinger met een hele moeilijke rug en dit is het enige zadel wat goed ligt alleen het nadeel vind ik dat ze echt rot zitten, kan niet eens een ritje van een uur maken want heel mijn kont ligt open.

Ik heb hele dagritten gemaakt op een maxam, maar nooit doorgereden, ligt het niet aan je ondergoed of materiaal van je rijbroek?

Ik zou zelf ook eerder voor de T4 gaan, anders blijf je ieder jaar een nieuw zadel kopen.

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:52

Tessebes, Nee ligt niet aan mijn ondergoed of rijkleding. Heb er alleen met dit zadel last van. Als ik op een wintec of een leren zadel een urenlange rit maak dan heb ik nergens last van alleen maar met een thorowgood zadel.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 15:48

bedankt voor jullie dingen.
kan iemand mij meer vertellenover de types?
ik zie hier allemaal types.

is de maxam nu wel of niet met wisselbare boom?

en de haflinger?

en wat is t4?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:13

Heleen kan je dat allemaal goed uitleggen. Ga anders eens naar de winkel daar, dan kan ze je de verschillen laten zien.