longeersingel die niet "knijpt" of drukt op schoft.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sas_Mon

longeersingel die niet "knijpt" of drukt op schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:24

ik ben al een tijdje op zoek naar een longeersingel met veel grote (waar een gewone musketonhaak doorheen kan) ringen die niet drukt op de schoft (zoals tot nu toe alle neoprene singels die ik gezien heb) en die niet knijpt aan twee kanten van de schoft. (zoals alle leren longeersingels die ik heb gezien met uitzondering van die van lammert haanstra)

ik vind het zo lastig om vanaf een plaatje te beoordelen hoe hoog bijvoorbeeld de kussens onder een singel zijn en hoever ze uit elkaar staan en hoe groot de ringen zijn.

ik zag op internet de singel van barefoot die me aanspreekt. op de foto lijken de ringen erg klein en er zijn nergens ervaringen over deze singel te lezen, heeft iemand deze en hoe bevalt ie?
of ik kwam de singel van HB tegen. iemand hier ervaring mee?
en de singel van lammert haanstra, past er een gewone musketon door de onderste ringen en past ie om een breed rond paard? (niet extreem)

iemand nog andere tips voor een goede singel? ervaringen? foto's? (in link)

Myca

Re: longeersingel die niet "knijpt" of drukt op schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:30

Ik heb ook een paard met een zeer hoge schoft. Zo heb ik een anti-rolsingel met metalen boog en scharnierbare kussens en een paar D-ringen voor hulpteugels.
De hoek van de kussens zich aan aan het paard.

Nu heb ik een longeerhulp aangeschaft [GVL] kent iemand deze manier van longeren? die heb ik alleen nog niet kunnen uitproberen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:32

Ik heb er eentje van lamerthaanstra kost wat maar dan heb je ook wat :))
Ik zou voor geen goud meer een andere willen

Is het te duur kun je ook een menschoftuig gebruiken zij lamert toen der tijd tegen mij

Ik heb he. Op verschillende paarden liggen groot smal grood breed en klein rond klein smal

Past makkelijk een grote musketon van een longeertouw door

Sas_Mon

Re: longeersingel die niet "knijpt" of drukt op schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:45

bedankt voor de reacties,
kan een gewone musketon ook door de andere ogen dan die bovenop zegmaar? ik wil er ook met dubbele lijnen mee werken en voorlopig wil ik die laag kunnen bevestigen.

iemend nog ervaring met de singel van Barefoot?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:49

bij tuigmakers kun je ook leren longeersingels laten maken in het model van een tuigschoftje, dus met een beugel erin, die drukken nooit op de schoft...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:13

Sas_Mon schreef:
bedankt voor de reacties,
kan een gewone musketon ook door de andere ogen dan die bovenop zegmaar? ik wil er ook met dubbele lijnen mee werken en voorlopig wil ik die laag kunnen bevestigen.

iemend nog ervaring met de singel van Barefoot?

Ja die kunnen er gewoon doorheen :))