2-typ KK-Ultra: Wie kan mij hier meer over vertellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

2-typ KK-Ultra: Wie kan mij hier meer over vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:16

Graag zou ik meer informatie willen verkrijgen over dit bit:

2-typ KK-Ultra
Afbeelding

Wat ik mij afvraag: wat maakt dit bit anders dan andere watertrensen/bustrensen? Wat zijn de voordelen en nadelen?
En kan ik er gewoon vanuit gaan dat dit bit op wedstrijden gebruikt mag worden?

Enige wat ik heb kunnen vinden is het volgende:

Nieuw model 3-delig bit van Sprenger. Het tussenstuk is 45 graden gekanteld en iets kleiner gemaakt. Hierdoor werkt het bit beter in op de tong in plaats van de delen daar omheen. Gemaakt van Aurigan. De zijkanten van het bit hebben de eigenschappen van een bustrens. Het bit werkt echter net zo in als een K&K watertrens. Het mondstuk is gemaakt van Aurigan. Voorzien van rvs ringen. Verkrijgbaar in de dikte 16 mm.

schaapie18

Re: 2-typ KK-Ultra: Wie kan mij hier meer over vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:48

Je hebt wel de losse verbinding van een watertrens doordat de ringen wel kunnen draaien. Maar in de mondhoeken van het paard werkt die als een bustrens. Als je bijv een paard hebt met lastige mondhoeken bijv. snel kapot dan kan dit bit een goeie optie zijn.
Volgens mij mag er gewoon mee gestart worden maar weet het niet zeker.
Ik hou het gewoon bij mijn watertrens.

LovesBo

Re: 2-typ KK-Ultra: Wie kan mij hier meer over vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:33

Ik wilde ook zo'n vraag stellen want eerst was mijn paard op een normaal metalen dubbelgebroken watertrens goed nageeflijk, maar nu weigert ze na elke teugelhulpje.
Ik wilde een aurigan aanschaffen, maar ik heb géén idee welk soort het beste is!
Kan iemand mij hiermee helpen?