Australian Stock: Hoe herken je de juiste tweedehandse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Australian Stock: Hoe herken je de juiste tweedehandse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 16:48

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een degelijk tweedehands Australian Stocksaddle.

Maar heb de grootste moeite om een goed zadel te herkennen. Ik heb mijn zadelmaker ook ingelicht maar daar verwacht ik weinig van omdat hij normaal ook niks mee doet. Hij gaat hem uiteraard wel checken zodra ik hem heb gekocht.

Ik wil niet direct een nieuw zadel kopen omdat ik eerst eens wil kijken of het echt wat voor me is. Je verkoopt zo´n zadel niet zo makkelijk dus vandaar tweedehands.

Hoe herken ik dus het goede Stockzadel tussen al die Zadelmarkt Stocks? (nummers, kleuren vilt, merken etc? )

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:24

Als er op staat handmade australian stocksaddle met een kangaroo dan komt ie van zadelmarkt!

Volgens mij heeft de HO nog zadels te koop, daar heb ik vorig jaar een nieuwe gekocht voor de helft van de prijs, er staat er ook 1 op marktplaats, dat zijn wel goede!

Mocht je zo'n zadel kopen heb ik evt nog twee dekjes te koop die er onder passen, gewone dekjes zijn vaak te klein.

Succes!

Salsa

Re: Australian Stock: Hoe herken je de juiste tweedehandse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:23

Kijk dat is een fijne tip. Zal letten op die Kangaroo. Nog meer herkenningspunten voor neppers?

Heb dat zadel van HO ook op internet gezien en die wil ik ook gaan bekijken. Nu nog even zeker weten of hij van HO is want ze heeft geen bon ofzo meer.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:35

Salsa schreef:
Kijk dat is een fijne tip. Zal letten op die Kangaroo. Nog meer herkenningspunten voor neppers?

Heb dat zadel van HO ook op internet gezien en die wil ik ook gaan bekijken. Nu nog even zeker weten of hij van HO is want ze heeft geen bon ofzo meer.

Ik zie het zadel nu niet meer staan, maar het was dezelfde als ik heb.

Achterop staat een merkje van HO, echter op mijn zadel staat niets en heb ook geen bon, denk dat dit komt omdat ze er al officieel mee gestopt zijn.
De winkel was ook al gesloten, maar ze hadden nog zadels te koop, nieuw voor de helft van de prijs, rond de € 400,00, ik kan evt. de gegevens voor je opzoeken om hun rechtstreeks te benaderen of ze nog zadels te koop hebben.

Dit is mijn zadel, vind de kleur van het dekje niet zo mooi bij mijn paard vandaag dat ik deze verkoop.
Afbeelding

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 19:01

Het is inderdaad precies dezelfde! Had al contact gehad met die dame van Marktplaats.
Hoe bevalt je het zadel? Ik vond hem wel wat op een gewoon dressuurzadel lijken. Zit je er goed diep in? En zacht leer?

Ik zou graag de info van HO ontvangen want dan kan ik daar ook eens kijken. Als ik hem voor 400 zelf kan uitkiezen ipv 350 tweedehands van Marktplaats. Of ik moet nog af kunnen dingen ;)

Gaaf paard heb je trouwens! <3