Ervaringen La Doma zadel (MR/Cavaletti)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Ervaringen La Doma zadel (MR/Cavaletti)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 13:31

Ik ben opzoek naar een fijn zadel voor mijn paard en mij. Nu kwam ik bij toeval dit zadel tegen en zou er graag wat ervaringen over willen lezen? Vind het een apart zadel om te zien maar het close-contact idee spreekt mij wel aan!

Het gaat om het La Doma zadel: http://www.mrzadels.nl/Ladoma.html? Het is van MR zadels, vroeger Cavaletti zadels. Ik vroeg me af hoe goed het ligt op rondgeribte paarden, hoe de boommaten uitvallen, hoe de zit is, alles eigenlijk.
Het zadel heeft een enkel zweetblad en een halve wrong (die ik wel erg kort vind...).
Afbeelding

Tessebes

Re: Ervaringen La Doma zadel (MR/Cavaletti)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:12

Ik ken dit zadel niet, maar misschien is een Zaldi wel wat voor jou. Heeft ook enkel zweetblad bij een aantal modellen en ik heb hem liggen op mijn rondgeribte paardje.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:54

Ik heb het zadel op een fjord liggen. Ze is vrij kort in haar rug en is ook rondgeribt. De wrong kan aan jouw wensen worden aangepast. Ik heb halve wrongen, dat komt beter uit met mijn lange benen. Maar ze hebben het zadel ook met gewoon lange wrongen. In Middenmeer kun je op de zadels zitten om te kijken wat jij prettig vindt.