Ervaring Podium zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

33Bonita33

Ervaring Podium zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:16

Hoi Hoi,
Ik had een paar vragen en ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

Ik heb een pony van nu bijna 8 jaar oud en ze is 1.40 groot.
Ze heeft zeer weinig schoft en is rond geribd.
Ook heeft ze een korte rug en is ze af en toe best geneigd om op de voorhand te lopen vooral met galopperen.

Hierdoor schuift echt elk zadel op haar wat we tot nu toe hebben geprobeerd en niets past.

Ik ben wel in het bezit van een veelzijdigheids zadel wat wel redelijk ligt (hij schuift iniedergeval bijna niet)
Maar ik ben van plan om dit jaar weer endurance met haar te gaan rijden dus dan wil ik gewoon een goed passend zadel voor haar!

Nou heb ik eens rond zitten kijken en ik ben uitgekomen bij het merk podium.
En dan de endurance uitvoering zag ik wel zitten.

Alleen valt het niet mee om informatie te verkrijgen over deze zadels?
Er staat erg weinig informatie op de sites enzovoort.

Nu was mijn vraag of jullie mij wat meer zouden kunnen vertellen over de podium zadels en of dat er een mogelijkheid is dat zo'n type zadel zal passen op mijn bonte ponytje.

Ik had overigens ook een vraag of een podium wel een boom heeft?
Want dit is wel een vereisten wil ik zo'n zadel aanschaffen.

Als jullie misschien een ander merk zadel weten wat goed zou kunnen passen op mijn pony dan hoor ik het ook graag..

Alvast heel erg bedankt en ik hoop snel iets meer informatie van jullie te horen.

Anoniem

Re: Ervaring Podium zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:22

Massimo zou ook misschien wel op jou pony passen, Zijn in heel veel boom maten te krijgen en kunnen erg kort gemaakt worden. De Trail is een type die erg veel gebruikt word in de endurance sport.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 19:43

Anoniem schreef:
Massimo zou ook misschien wel op jou pony passen, Zijn in heel veel boom maten te krijgen en kunnen erg kort gemaakt worden. De Trail is een type die erg veel gebruikt word in de endurance sport.

Bedankt voor je reactie.
Ik weet niet zo goed wat ik van de Massimo trail moet denken.
Vriendin van me rijd er ook mee maar ik vond hem op haar pony niet goed liggen misschien dat ik er daarom geen goed beeld van heb..

Heb je verder geen ervaring met podium zadels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:46

33Bonita33 schreef:
Anoniem schreef:

Bedankt voor je reactie.
Ik weet niet zo goed wat ik van de Massimo trail moet denken.
Vriendin van me rijd er ook mee maar ik vond hem op haar pony niet goed liggen misschien dat ik er daarom geen goed beeld van heb..

Heb je verder geen ervaring met podium zadels?

Tsja dat heeft meer met de paskwaliteiten van haar zadelmaker te maken dan met het zadel. Ik vind het namelijk een heerlijk zadel!

Podium heb ik zelf geen ervaring mee. Podium is trouwens wel een boomzadel, als ik de site van goedhard.nl goed begrijp

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:14

ik heb een podium zadel.
ik ben alleen bang dat het niet gaat passen, de zadels beginnen pas bij 16 inch (westernmaat, ongeveer 17,5 engels) en zijn ook niet heel erg kort te noemen.
maar je kan voor de zekerheid een mailtje sturen naar podiumzadel.nl
zei weet wel of je kand hebt dat het kan passen.

twister10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:29

hoi
wij hebben tinker die zijn ook erg rond geen schoft en overbouwd
sinds verleden jaar rijden we ook met een massimo .we hebben de trail en de dresseur uitvoering ,
de zadels liggen zeer goed schuiven niet ,wat de andere zadels altijd wel deden .

je hebt nu van de massimo trail de nieuwe model die id een aantal cm korter dan normaal .
ik ben er zeer tevreden over , we rijden nu 3 paarden met een massimo.
wel moet je het goed aan laten meten .
bv de green distance of de country mill

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 14:27

twister10 schreef:
hoi
wij hebben tinker die zijn ook erg rond geen schoft en overbouwd
sinds verleden jaar rijden we ook met een massimo .we hebben de trail en de dresseur uitvoering ,
de zadels liggen zeer goed schuiven niet ,wat de andere zadels altijd wel deden .

je hebt nu van de massimo trail de nieuwe model die id een aantal cm korter dan normaal .
ik ben er zeer tevreden over , we rijden nu 3 paarden met een massimo.
wel moet je het goed aan laten meten .
bv de green distance of de country mill

Oke dankjewel ik zal eens wat meer gaan rondkijken voor een massimo.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:46

ik heb een ijslander van 1.40m de podium is voor hem echt te groot.. zat er ook al eens naar te kijken.

nu heb ik ook een massimo trail en die bevalt goed! (ik rij trec en lange ritten)

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 22:55

rakni schreef:
ik heb een ijslander van 1.40m de podium is voor hem echt te groot.. zat er ook al eens naar te kijken.

nu heb ik ook een massimo trail en die bevalt goed! (ik rij trec en lange ritten)

Oke dankjewel voor je reactie:)

Ik ben nu opzoek naar een Ho endurance flex ben ook van het idee podium afgestapt omdat ik ook bang was dat het te groot zou zijn voor mijn kleine bonte.

Hope dat ik er eentje kan vinden die goed past en dat we er nog veel plezier mee mogen beleven:)

Massimo trail lijkt me ook wel wat maar ben toch bang dat deze weer naar voren gaat schuiven net zoals echt zo goed als alle zadels op haar doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:44

Massimo is gemaakt voor ronde paarden zonder schoft. Je kunt het altijd proberen. Dan weet je het gelijk

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:42

Anoniem schreef:
Massimo is gemaakt voor ronde paarden zonder schoft. Je kunt het altijd proberen. Dan weet je het gelijk

Klopt ik blijf ook nog gewoon even rond kijken en ga me eens meer verdiepen in een massimo