iemand ervaring met deze beugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

iemand ervaring met deze beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:12

kon niks vinden hierover, maar heeft iemand ervaring met deze beugels?

http://www.vitalhorse.nl/veiligheidsbeu ... rrency=USD
hb veiligheidsbeugels

had ze nl bij een ruitersportzaak in de buurt voor 27,50 zien liggen.
wat zijn jullie ervaring met deze of soortgelijke beugels?
dan bedoel ik niet de sprenger want die heeft geloof ik nog een verend stuk onder de voet, en dit is anders.

groetjes :)

Krips

Re: iemand ervaring met deze beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:16

Ik heb veiligheids beugels die een elastiek aan de buitenzijde hebben. Dus ik weet niet of het gaat om ervaringen met specifiek dit soort veiligheidsbeugels of veiligheidsbeugels in het algemeen?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:19

Deze beugels bewegen mee met je beweging,
je moet ervan houden, ik vind het wel fijn maar heb zelf liever lichtgewicht beugels.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:20

ik heb denk ik gelijkaardige stijgbeugels. De mijne zijn merkloos, maar zien er hetzelfde uit.
volgens mij kunnen ze niet losschieten of breken, maar verkleinen de kans op blijven haken doordat het zwarte rubberen stuk flexibel is.
Ik ben er nog nooit mee gevallen, dus zou niet weten of ze werkelijk helpen...

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:23

over deze, heb nu kwik out maar die de sluiting is niet goed meer, (heb ze inmiddels ook al 10 jaar) en ik vond het zelf opzich wel fijn om ook de rubber zool te kunnen vervangen (bij de kwik out kon dit geloof ik niet, zijn ook helemaal versleten) en deze zijn ook niet zo duur dat is ook nog een wel een fijn punt :).

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:08

Ik heb zulke gehad. Maar er gauw iemand anders blij mee gemaakt. Wat een rotdingen. Ze piepte gigantisch. En het buigen van het rubber was echt heel stroef. Ik kon me dan ook niet voorstellen dat mijn voet er makkelijk uit kon als ik er eens af zou vallen.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:10

ik heb zulke! 'k vind ze erg fijn om mee te rijden. heb sindsdien geen last meer van zere knieën :)
van piepgeluiden of wat dan ook geen last.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:02

bosmonster schreef:
ik heb zulke! 'k vind ze erg fijn om mee te rijden. heb sindsdien geen last meer van zere knieën :)
van piepgeluiden of wat dan ook geen last.

heb jij dan dit soort? of het sprenger idee? waarvan het rubber doorloopt, en er vering in de voetzool zit?

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:49

Ik heb de sprenger bow balance. Ik vind het prettige beugels, ze bewegen mee en hebben een soort 'draai' in de beugel waardoor je minder snel in de beugel blijft hangen bij een val. Ze piepen trouwens niet. Ik heb geen ervaring met de bovenstaande beugels maar het idee is hetzelfde als de beugel van sprenger.

K_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:02

Ik heb er een jaar of wat langer mee gereden en merk wel dat ze roesten. Als je dan de sprengers in handen krijgt zie je wel een kwalitatief verschil.

K_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:04

en wat ik nog vergat, in het rubber kwamen scheurtjes, ze scheuren niet volledig door maar ik vond het toch niet zo veilig om mee te rijden

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:08

Ik heb zelf een paar van Anky en een paar van BR. De versie die jij hierboven zet had ik van de week in mn handen en vond ik erg stug. Voor het zelfde geld heb je ze van BR, die zijn veel soepeler.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:55

de mijne kostte denk ik maar 15 euro. heb nooit last gehad van piep geluiden, maar denk eigenlijk dat er in de rubber een soort ketting zit en de rubber dus alleen bedoeld is om je laarzen/schoenen te beschermen...