Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dat is al voor een Z ruiter voor de oefeningen en net dat ene beetje en dan ga jij er mar mee naar buiten?

Hyposjuhhh schreef:Ik zou er toch echt een slofje bijhangen, je kunt die gewoon los laten hangen en gewoon het bit gebruiken, zodra hij er dan uit knijpt kun je je slof er even bijpakken. Zo kun je zonder al te veel in de mond rijden en het toch veilig houden.
Wel in de bak al even met een slofje oefenen als je er zelf nog nooit mee gereden hebt, anders word het er natuurlijk ook niet veiliger op.
Even iemand vragen om mee te lopen wil ook helpen, zo ben je zelf vertrouwder en geruster omdat je je veiliger voelt en kan deze natuurlijk altijd je paard even bijpakken als het niet lekker gaat.
EDIT: Stukje verduidelijkt.

Cambiar schreef:Hyposjuhhh schreef:Ik zou er toch echt een slofje bijhangen, je kunt die gewoon los laten hangen en gewoon het bit gebruiken, zodra hij er dan uit knijpt kun je je slof er even bijpakken. Zo kun je zonder al te veel in de mond rijden en het toch veilig houden.
Wel in de bak al even met een slofje oefenen als je er zelf nog nooit mee gereden hebt, anders word het er natuurlijk ook niet veiliger op.
Even iemand vragen om mee te lopen wil ook helpen, zo ben je zelf vertrouwder en geruster omdat je je veiliger voelt en kan deze natuurlijk altijd je paard even bijpakken als het niet lekker gaat.
EDIT: Stukje verduidelijkt.
Slofje??? Wat voor advies is dat? Stel nu eens dat dat paardje pijn heeft? Dan ga jij daar nog een hulpstuk aan toevoegen uit onkunde? Ik hoop dat je de erreur van je post inziet. Met hulpteugels en straffere bitten los je niets op. Je onderstreept enkel en alleen je onkunde en kortzichtigheid, maar het is opnieuw het dier die deze zaken moet verdragen.
Oei...ik zag net dat je 13 bent. Sorry dat ik zo fel reageerde, maar je moet nog veel leren vooraleer je iemand advies geeft

kijken hoe het dan gaat.
arm ding, rij haar niet meer tot ze geholpen is en dan kijken we weer verder, langzaam opbouwen met naar buiten gaan kan sowieso geen kwaad daar gaan we aan werken.