Ik heb net ontdekt dat een ruitersportshop een eind verderop 2dehands zadels aankoopt. Nu ben ik zeer benieuwd wat je zo doorgaans krijgt voor een al wat ouder A-merk zadel. Ik hoef niet per sé prijzen te weten, maar wie heeft hier ervaring mee en vond het aangeboden bedrag veel te laag of wie was net tevreden? Dit omdat het toch een eind rijden is, en ik ook niet voor niks wil komen, wil toch wel nog een prijsje voor mijn zadel, anders houd ik het liever zelf uiteraard...
Ze kunnen geen prijs geven, moeten uiteraard eerst het zadel zien..
Myca
Geplaatst: 08-01-11 17:29
Veel tweedehands zaken willen een zadel wel voor je verkopen, dan houden zij na de verkoop een afgesproken percentage provisie over (bijv. 5%). Ze houden dus je zadel in consignatie en ze kopen hem niet van je. Als ze dat wel willen zal de prijs niet hoog zijn, zij moeten er nl ook nog hun winst uit halen en zij zijn ook nog BTW plichtig.
aafje87
Geplaatst: 08-01-11 18:05
bij verkopen aan een ruitersportwinkel is mijn ervaring dat ze veel onder de marktprijs gaan zitten en dat je eigenlijk altijd beter af bent om hem tegen een normale prijs op marktplaats aan te bieden. Het is ook niet meer als logisch dat ze zoveel onder de marktprijs gaan zitten, zijn willen er immers ook aan verdienen.
Nee vaak ben je het beste af om het zelf te doen, wil je niet moeten passen/wachten/risico's lopen, dan zet je hem voor iets minder dan de gangbare prijs op marktplaats maar zonder niet goed geld terug garantie. What you see is what you get.. Werkt nog steeds.(zo heb ik genoeg zadels verkocht, ik heb daar eigenlijk ook nooit zin in, netjes aangeven in de advertentie en ben ze tot nu toe allemaal nogsteeds kwijt geraakt)
unicorn_kiss
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-11 18:10
Bedankt voor de tips en informatie! Is wel een beetje wat ik dacht..
Een tijd geleden wilde ik m'n kieffer zadel verkopen. De ruitershop bij ons in de buurt wilde er 150 euro voor geven, en de zadelmaker 250. Uiteindelijk heb ik het via marktplaats kunnen verkopen voor 400 euro. Het zadel was zgan, nog geen jaar gebruikt. Zelf zou ik zadel's eerst op marktplaats & bokt zetten, via de ruitershop krijg je er gewoon veel minder voor terug. Logisch want ze willen er zelf natuurlijk ook winst op maken.
joyce_eddy
Geplaatst: 08-01-11 21:01
Ik heb een merano verkocht aan divoza kreeg er 75 euro voor! ik was tevreden,, was geen kip die um wilde kopen op marktplaats, bokt. ik vroeg 50 euro particulier!:D
typisch geval van geluk hebben,, normaal krijg je niet veel voor zadels want die liggen ongeveer 100 euro onder de marktwaarde, anders verdienen ze er zelf niks aan
marjolein01
Geplaatst: 10-01-11 16:20
Ik was net van plan om mijn Hulzebos zadel naar een ruitersportwinkel te brengen, maar als ik jullie zo hoor, kan ik hem maar beter op marktplaats zetten. hier op bokt kan ik hem niet op zetten, heb nog niet genoeg berichtjes verstuurd ofzo. lukt nog niet. BEDANKT VOOR DE TIP.
Ik heb een keer mazzel gehad. Dat ik een halfjaar oude Anky dressuurzadel kon ruilen voor een zo goed als nieuwe Prestige zadel (was 2 jaar oud maar nauwelijks gebruikt). Was bij een klein winkeltje die tweedehandszadels verkoopt. Ik was al een maand bezig om dat Anky zadel te verkopen. op marktplaats, bokt en in 4 ruitersportzaken wilde ze hem niet hebben. Was dus dol blij met deze ruil.
Een ruitersport zaak en zadelmaker gaven mij voor mijn 2 jaar oude Eric Thomas springzadel €195 Heb hem uiteindelijk nog aan iemand voor €300 kunnen verkopen.