Springschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_10

Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 13:44

Hoi!

Ik ben al een tijdje opzoek naar springschoenen voor mijn D-pony (1.42m). Nu is het iedere keer niet gelukt om de juiste te vinden, ik geloof dat we nu al vijf paar hebben gepast (rubberen springschoenen zijn het niet, daarvan heb ik verschillende maten en merken gepast. Ook hebben we springschoenen van het merk horse guard gepast, maar deze zijn het ook niet). Het lastige is namelijk dat mijn pony hele korte hoefjes heeft.

Ik weet niet 100% zeker of het hier goed staat, maar mijn vraag is of jullie toevallig een bepaald merk springschoenen weten/kennen dat toevallig kortere springschoenen heeft dan de gemiddelde springschoenen?

Alvast super bedankt!

Groetjes,
Iris

Sisco4life

Re: Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:45

Ik heb bontspringschoenen van HB, en die vind ik erg kort vallen. T is van dat nepbont, voor ong, 15 euro.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:48

Is het niet mogelijk om goedkoope rubberen iets af te knippen?
Moeten ze perse van rubber zijn?
Ik zal nog even zoeken op internet want heb wel eens hele speciale gezien. (Edit: die kan ik niet meer vinden)

Wel ben ik deze tegen gekomen van Ooteman.
Afbeelding

is dit ook te lang nog?

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 14:41

Sisco4life schreef:
Ik heb bontspringschoenen van HB, en die vind ik erg kort vallen. T is van dat nepbont, voor ong, 15 euro.

Dankjewel voor je reactie. De springschoenen zien er inderdaad kort uit, mijn vraag was of het bond niet snel lelijk wordt?

miss_lizje schreef:
Is het niet mogelijk om goedkoope rubberen iets af te knippen?
Moeten ze perse van rubber zijn?
Ik zal nog even zoeken op internet want heb wel eens hele speciale gezien. (Edit: die kan ik niet meer vinden)

Wel ben ik deze tegen gekomen van Ooteman.
http://www.ooteman.nl/afbeeldingen/prod ... schoen.jpg

is dit ook te lang nog?

Dankje voor je reactie! Het gaat vooral om de achterkant, de voorkant ziet er goed uit, maar ik vrees dat de achterkant van de springschoen nog wel een beetje lang is.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:56

Gewoon een stuk afknippen, als het materiaal het toelaat. Bij de Kingsland springschoenen hierboven zal dat lelijk worden, dat gaat rafelen.
Maar neopreen of rubber laat zich heel goed afknippen en blijft mooi. Mijn B-pony heeft in de marathon (mensport) ook springschoenen om, en hij heeft de pech wat lage maar wel grote hoeven te hebben. Ik heb nu van die flapjes-springschoenen van Westropp, die kon ik groter maken in omvang en makkelijk afknippen omdat ze van kunststof zijn. Past perfect.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:11

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 20:20

Allereest, dankjulliewel voor jullie hulpvolle reactie! :)

Divine schreef:
Gewoon een stuk afknippen, als het materiaal het toelaat. Bij de Kingsland springschoenen hierboven zal dat lelijk worden, dat gaat rafelen.
Maar neopreen of rubber laat zich heel goed afknippen en blijft mooi. Mijn B-pony heeft in de marathon (mensport) ook springschoenen om, en hij heeft de pech wat lage maar wel grote hoeven te hebben. Ik heb nu van die flapjes-springschoenen van Westropp, die kon ik groter maken in omvang en makkelijk afknippen omdat ze van kunststof zijn. Past perfect.

Dat had ik ook al overwogen, maar ik was bang dat ik de springschoenen zou verpesten en dan kan je de springschoenen natuurlijk niet meer terugbrengen.

Puera schreef:
Ik heb ook eentje lopen met hele lage verzenen. De Kingsland-springschoenen zijn veel te hoog, dat is niks. Die heb ik ook in huis gehad en met dezelfde snelheid weer weggebracht.

Mijn springschoenen zijn van Tri-zone, verkrijgbaar bij o.a. de Paardendrogist.
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... en/119420/

Even gezocht op Bokt op mijn naam... search.php?keywords=tri+zone+&terms=all&author=puera&fhk=on&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

Oké, van dat merk heb ik nog geen springschoenen gepast. Ik ga ze denk ik bestellen bij de Paardendrogist. Welke maat had jij voor jouw paard? Voor mijn D-pony zal ik wel S/M nodig hebben toch?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:16

Ik heb maat L/XL voor haar... maar ze heeft ook vrij grote hoeven. Maar voor een D-tje zal S/M wel goed zijn, denk ik. :j

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 16:15

Puera schreef:
Ik heb maat L/XL voor haar... maar ze heeft ook vrij grote hoeven. Maar voor een D-tje zal S/M wel goed zijn, denk ik. :j

Oké dankjewel, dan ga ik die binnekort bestellen en kijken of deze passen. Ik hoop het zo! O:)

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:13

de BR springschoenen kan je goed op maat maken.. de hele rand plakt het klitteband op dus ze kunnen zo klein en groot als je wil

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:41

Valonka, het gaat om de hoogte van de springschoen, niet over de omvang. ;) BR is te hoog, die ervaring heb ik tenminste.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:15

Ik ken het probleem :j Toevallig heb ik vorige week neopreen springschoenen gekocht van Euroriding, en die passen goed.