werking billy allen D-trens/ dubbelgebroken watertrens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

werking billy allen D-trens/ dubbelgebroken watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 12:58

Mijn paard loopt momenteel op een dubbelgebroken watertrens met bol tussenstuk, werkt in principe goed, maar ze zet zich soms nog eens vast.
helaas door de maat (17.5) is mijn keuze in bitten nogal beperkt,
ik kan een billy allen trens verkrijgen in haar maat ,en vroeg me de verschillen met bovenstaande ivm de werking af...

Duhelo

Re: werking billy allen D-trens/ dubbelgebroken watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 20:05

niemand?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:10

mijn paard heeft nog een groter bit nodig: 18,5 cm en ik rij al jaren met een Billy Allen bit:
Afbeelding

bit koop ik hier

Ik bestel er altijd 2 tegelijk, ze gaan bij mijn ong. een jaar mee dan valt het uit elkaar, je krijgt speling in het middenstukje en daar gaan ze ook op kapot op een gegeven moment.

Ik rij geen dressuur, we rijden alleen in het bos

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 20:33

ik heb inderdaad ook een 18.5 besteld, voornamelijk omdat de 17.5 eigenlijk net iets klein is, die mocht een half centimetertje groter zijn, dus heb maar de 18.5 genomen.

ze is wel vrij rustig in haar mond, nl ze knaagt niet op haar bitten ofzo, maar ik wil eigenlijk een zo zacht mogelijk bit.
In welke mate verschilt de werking van dit bit met een gewone dubbelgebroken watertrens?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:10

wouw.. wat een grote maten!!
Ik heb bij mijn paardje gewoon een 13,5

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:31

@CalvinenGino ik denk dat wij zware trekpaarden hebben en jij een gewoon rijpaard :D

@Duhelo ik heb ook geen dubbelgebroken trens in die maat (van dezelfde firma) maar ik vind het Billy Allen bit lekkerder vanwege de D uiteinden, het ligt stiller in de mond volgens mij,maar ik weet het ook niet verder, Morrie hapt het bit graag op en wilaltijd graag mee,dus het zal wel goed zijn :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:45

ik denk dat ik wel zal zien hoe ze erop loopt,
je weet ook beetje haar verleden, aan het tuig te zien is ze als tweejarige beleerd op een goede stang, heeft dan met liverpool op derde gat voor de kar gestaan, en bij mij is ze alsmaar zachter gegaan (liverpool op de bril, enkelgebroken watertrens, en nu dubbelgebroken watertrens)
ze heeft ook een uitgesproken mening wanneer ze iets wel of niet graag heeft, dus zal het gauw genoeg merken of het te scherp is of niet.
als zij het te scherp vind heb ik nog een 4 jarige staan die niet fijn gaat op de enkelgebroken trens, en anders heb ik binnen twee jaar men jonkie die beleerd wordt, dus er zal er wel een fijn op lopen dacht ik :D

Maar ik weet graag de werking van bitten vooraleer ik ze erin hang :D
Die D uiteinden vielen me ook vooral op, lijkt me idd stabieler, en toch een extra steuntje bij het sturen (ze loopt erg goed, maar valt graag door men buitenteugel heen, dus wat extra steun kan imo niet echt kwaad)
ik heb opgevangen dat het door dat tussenstukje maar beperkt kan scharen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:47

Afbeelding
gaat idd ook om dit bit, dus hetzelfde dacht ik?