nooit van gehoord. ziet er ook niet echt uit als een westernzadel. meer als een zuidamerikaans zadel.
DubbelFun
Geplaatst: 09-01-11 15:25
De Maya's worden veelal op de Amerikaanse Ebay verkocht en lijken wat op de BareFoot (losse zitting en verwijderbare pommel/cantle) . In NL bestaat er zoiets als de DutchRider. Die lijkt er ook erg op, maar heeft wel ritsen ipv dat vlechtwerk. Een variant hierop zie je weer veel op de Duitse Ebay.
spicegirl
Geplaatst: 09-01-11 16:19
ik woon bijna op ebay, maar deze heb ik nog nooit gezien. geen oog voor denk ik, na een mooie DC
Jaycee_
Geplaatst: 09-01-11 17:20
Lijkt een beetje een boomloze variant van de zadelmarkt zadels...
ik weet heel goed wat zadel mark kwaliteit geen goe spul is heb dat met het engelse spul gezien en voelde mij ook niet aan gevallen
jaycee misschien stomme vraag (die bestaan alleen niet) hoe kan jij zien of dit nu kwaliteit is of niet als ik de link naar ebay bekijk ziet dat er plastic uit en deze naar leer
hoop dat je mij begrijp
Jaycee_
Geplaatst: 09-01-11 23:07
Aan de manier waarop de rigging aan het leder is vastgemaakt, aan de fenders en aan de stijgbeugels. Verder ken ik niks over boomloze zadels, dus over die pommel etc kan ik niet oordelen.
Het zwarte 'suede' aan de binnenkant van de stijgbeugels en het feit dat er nog gespen gebruikt zijn. De kreukels in het leer van de cantle. Dat geeft geen beeld van kwaliteit. Qua foto kun je weinig zeggen van de leerkwaliteit, een slechte fotograaf kan het beste leer er nog lelijk uit laten zien en andersom.
ik denk dat je niet veel mensen zult vinden die ervaring hebben met dit zadel, het is geen gangbaar zadel, niet de beste kwaliteit en de meeste westernruiters kiezen voor een ander soort zadel of een boom zadel.