Ervaring Cheyenne Drytex

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Ervaring Cheyenne Drytex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 12:03

Bloempotje

Re: Ervaring Cheyenne Drytex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 14:39

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:01

Wij (judith370 en ik) zijn van plan het zadel binnekort aan te schaffen, ik heb een testweek gehad (raad ik zeker aan! :) ) wat me erg beviel!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 18:48

Bedankt voor je reactie :) !

Ik zat al te denken aan een testweek ermee, maar moet er nog even in verdiepen :) !

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:49

Ik rij er nu een half jaar mee op mijn appaloosa. Ben er dik tevreden over :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:50

Het is echt een superzadel! Zit heerlijk :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:51

Merken jullie nog verschil met de Nubuckleren? :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:57

De Nubuckleren heb ik paar keer bij vriendin mee gereden, maar k merk eigenlijk geen verschil.
Denk alleen dat de drytex sneller wat harder wordt dan een leren bij kou, maar dat weet ik niet zeker.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:04

Ik heb de leren versie gehad, en heb nu sinds september 2009 de drytex. We rijden gemiddeld 3 a 4 keer per week. Het is een heel fijn zadel maar waar ik enorm van baal is dat het stukje onder de pommel bij het opstappen strak trekt over de schoft.
Mijn stalgenootje heeft een leren cherokee en heeft hier geen last van.
De beugelriemen waren bij mij na een half jaartje bijna door, maar heb dankzij de keurig nette service gewoon kosteloos nieuwe opgestuurd gekregen.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:33

Wat een verschrikkelijk rot zadel is dat.
Heb het 4 maanden gehad, was om te janken! Heb eerst een testzadel gehad die was al aardig doorgereden en zat lekker.

Toen heb ik er één besteld en het slijt snel, je kan zo zien waar de beugelriemen zitten na een paar keer rijden.

Het het zit verschrikkelijk, het leek net of ik me eerste les kreeg elke keer weer.

Ook heb je totaal geen steun.
Ik heb mijn paard al jaren, nooit gevallen.
De eerste maand dat ik het zadel had belande ik in het ziekenhuis.

Ik raad het je echt heeel erg af! En zou als ik jou was voor de Freemax gaan!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:10

Een boomloos zadel is juist bedoeld om direct contact te hebben met de rug + aan je eigen balans te kunnen werken. Nee, veel steun heb je er idd niet aan. Het vereist nlk een ONAFHANKELIJKE zit :)
Mijn Cheyenne heb k nu bijna een jaar en slijtageplekken heb ik nog niet gezien, terwijl k toch best veel rij met dit zadel.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 01:21

Ik heb de cheyenne drytex getest via equixanthos ( http://www.equixantos.com/ )
Absoluut geweldige service van hun kant, zeker aan te raden!

Mijn paardje was bij het testen echt pas net onder het zadel. Met het testzadel heb ik dan ook alleen wat stap/draf rondjes gereden, wat prima leek te gaan.
Wat echter pas bovenkwam bij veelvuldiger gebruik was dat de barefoots op de één of andere manier gewoon niet lekker liggen op mijn paardje (fjord, geen extreem brede schoft maar wel een zeer brede rug). De boel bleef naar voren/opzij schuiven (pommelmaat was echt goed). Zelf zat ik prima in de barefoots, totaal geen problemen wbt steun of balans, maar op paardlief liggen ze gewoon niet optimaal.
Dat zit 'm toch echt in de bouw van mijn paardje geloof ik, want ik ken genoeg mensen die echt enorm tevreden zijn met de cheyenne en die deze problemen ook niet herkennen.

Ik heb nu een Trekker endurance pro, semi boomloos (verstevigde kern, maar zonder boom) en volledig verstelbaar. Zadel ligt als een huis op mijn paardje, problemen wat betreft schuiven heb ik met dit zadel totaal niet. Ik zit er echt lekker in en mijn paardje loopt er heerlijk mee!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 01:43

Ik heb ook een drytex gehad. Wat mij heel erg tegen viel, is hoe snel die niet inzakt. Ik rij niet heel regelmatig, maar het zadel bleef heel erg zijn vast vorm houden ipv naar het paard vormen. Daarom kreeg ik bij elke keer rijden het gevoel dat ik erboven zat ipv erop. Vrij snel erna verkocht, dus weet niet hoe die zich houd na langere tijd. Ook ging het gedeelte waar de beugelriemen langs liepen sleten een beetje lelijk en vrij snel.
Ik ga nu voor een beter doorgereden nubuckleren versie, waarbij ik meer in mn paard kom dan erboven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:42

ik heb het zadel ook.
hij bevalt me opzich wel goed. je meot inderdaat een onafhankelijke zit hebben, niet veel mensen kunnen op deze zadels wegrijden
ik raad je ook aan om een zadel een week lang te proberen dmv een testweek.

wat wel jammer is van het zadel, is dat de beugelriemen een stuk naar achter zitten dan bij 'normalen' zadels. hierdoor krijg je snel de neiging om voorover te vallen en dat je benen naar achteren gaan.