Zadel voor pony met moeilijke rug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_rainbow

Zadel voor pony met moeilijke rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 09:21

Hallo,

Ik ben op zoek naar een zadel voor een pony met een ietwat doorgezakte en korte rug.
Druk van het huidige zadel komt nu van voor en van achter, maar niet in het midden. De druk is dus niet goed verdeeld.

Iemand idee wat een goed zadel is voor een pony met een korte en iets doorgezakte rug?
Of zou een bontje ook al een wereld van verschil maken? (dat hoort toch de druk te verdelen?)

Bij voorbaad dank!

Zoë.

Snoevie

Re: Zadel voor pony met moeilijke rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:50

een bontje is zeker niet in alle gevallen de oplossing. het bontje hoogt het zadel een stukje op,dus het bruggen zal je houden.

ik zou er een zadelmaker bij vragen die het een en ander kan passen op je pony

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:16

Heb goede ervaringen met Stübben vanwege de ronde vorm van de boom en de ietwat oplopende kussens.
Mn de oudere modellen die nog geen keilkussens hebben. Op onze E (dito lage en wat korte rug) ligt een Albion.

Spirit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:48

Ik heb ook problemen met mijn nieuwe zadel gehad ook dat de druk niet goed verdeeld was en ik heb er Heleen Klumper bijgehaald. Wij waren er al vanuit gegaan om een ander zadel aan te laten meten maar zij kwam met de oplossing een prolite pad eronder en dat helpt echt super.
Ze komt elke keer nog terug om alles weer te meten en kijken of het allemaal nog goed ligt dat is ook wel heel erg fijn.
Je zou contact met haar op kunnen nemen dit is de site daar staat meer informatie
http://www.rielklumper.nl/

carolientje6Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:36

Ik zou gewoon de zadelmaker erbij halen en met hem overleggen hoe en wat... Dat is denk ik de slimste oplossing....

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:39

Misschien boomloos? Sommige modellen nemen de vorm van de rug mooi aan...