Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Is in maart, neem aan dat je van te voren toch nog niet heel veel met kalkoenen gaat rijden. HBZ schreef:Denk bij het kopen van een springsingel wel aan het soort bevestigings haak of riem onder op de singel. Ze maar de haak of riem waar je de martingaal aan vast kunt maken.
Dit is gevaarlijk, omdat hier het paard met de stiften in kan blijven zitten, dit heeft een kennis van mij meegemaakt.
Je kunt daarom veel beter een kopen met een riempje, dat is veiliger.
superlise schreef:HBZ schreef:Denk bij het kopen van een springsingel wel aan het soort bevestigings haak of riem onder op de singel. Ze maar de haak of riem waar je de martingaal aan vast kunt maken.
Dit is gevaarlijk, omdat hier het paard met de stiften in kan blijven zitten, dit heeft een kennis van mij meegemaakt.
Je kunt daarom veel beter een kopen met een riempje, dat is veiliger.
Bijna alle springflappen hebben wel zo'n ringetje, ze kunnen ook hun stift tussen de buik en de singel stoppen dus ook dag zou dan gevaarlijk zijn. Heb ook wel eens een paard gezien die een gat in zijn buikflap trapte en zo bleef hangen.. Dus tja om daar nou een springflap voor te laten liggen zou ik persoonlijk niet doen.
_maaike_D schreef:even offtopic, maar zo'n singel met alleen een riempje.
waar dient dat riempje dan voor?
Citaat:Het gaat ook niet om het ringetje, het gaat op de haak waar je je martingaal aan bevestigd. Wanneer je een paard hebt die zijn voorbenen heel hoog onder zich trekt, blijft de stift sneller in deze haak zitten, dan wanneer je er een hebt met een riempje. Beide zijn ze verkrijgbaar in diverse soorten.

Joki schreef:zou trouwens een bontje er tussen helpen voor mijn gevoelige merrie. Ik ben nog in twijfel omdat de singel ook voor sgw gebruikt gaat worden en ik er nog niet over uit was of een bontje door de waterbak handig is