Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zit heerlijk, kan makkelijk 6/7 uur rijden zonder enige last. Je ontwikkelt ook echt een hele goede zit en stilheid van het been, een hele ervaren instructeur noemde mijn houding "perfect!" na 3 maanden barefoot 
Je kunt ook iemand laten langskomen met allerlei bitloze optomingen, mag je uitproberen wat het fijnste zit en t beste reageerd. Sommige hoofdstellen zien er heel mooi uit maar geven eigenlijk een best slechte druk/druk op de verkeerde plek/ipv druk omhoogschuifen van het hoofdstel. Daar kan je, bij interesse, me nog wel over pb-en 
Je moet wel wennen (zeggen ze, heb ik niets van gemerkt) aan je beenvrijheid.
Chicalover schreef:@ Fellor:
Met wat jij zegt over het springen en doorzitten ben ik het totaal oneens. want je krijgt er juist een betere houding van als je maar goed oefent ik rijd nu 1,5 jaar lang al met barefoot en daarin heb ik een gewone goede houding en het springen gaat moeilijker maar dat is ook gewoon wennen.
Met die plekken zou inderdaat kunnen op 1 fjord bij ons op de manege is dat inderdaat ook zo maar met degene die ik rijd zeker niet dus dat licht er een beetje aan maar als hij er plekken van krijgt stop ik daar inderdaat zowiezo mee.
Ja, maar denk dan wel dat het ook vaak aan het merk hoofdstel licht er zijn ook hele goede kingekruiste enzo. maar ik neem dan zowiezo wel een die goed zit dus daar let ik ook wel op als ik een goede heb gevonden om te passen. Er zijn echt ook wel hele goede.
ik rijd de pony nu ook met touwhalster maar dat bevalt me heel slecht. hij reageert daar ook amper op dus dat is zeker geen optie om dat te gaan proberen met Buddy.
Chicalover schreef:oke k ben zelf fan van de bloem dus dat is zeker een optie
Fellor schreef:Chicalover schreef:oke k ben zelf fan van de bloem dus dat is zeker een optie
Het probleem bij die bloem is:
wanneer je je teugel wat meer naar onder vastmaakt en je brengt je teugel van de hals, dan akntelt de bloem aan die kant juist IN het hoofd. Je geeft dus een zeer tegenstrijdige hulp. Bij iedere terugwerkende hulp (dus ook eenzijdig) trekt de hele neusriem aan, dus dat is ook erg onduidelijk.
Fellor schreef:Chicalover schreef:@ Fellor:
Met wat jij zegt over het springen en doorzitten ben ik het totaal oneens. want je krijgt er juist een betere houding van als je maar goed oefent ik rijd nu 1,5 jaar lang al met barefoot en daarin heb ik een gewone goede houding en het springen gaat moeilijker maar dat is ook gewoon wennen.
Met die plekken zou inderdaat kunnen op 1 fjord bij ons op de manege is dat inderdaat ook zo maar met degene die ik rijd zeker niet dus dat licht er een beetje aan maar als hij er plekken van krijgt stop ik daar inderdaat zowiezo mee.
Ja, maar denk dan wel dat het ook vaak aan het merk hoofdstel licht er zijn ook hele goede kingekruiste enzo. maar ik neem dan zowiezo wel een die goed zit dus daar let ik ook wel op als ik een goede heb gevonden om te passen. Er zijn echt ook wel hele goede.
ik rijd de pony nu ook met touwhalster maar dat bevalt me heel slecht. hij reageert daar ook amper op dus dat is zeker geen optie om dat te gaan proberen met Buddy.
Het gaat niet om de houding, het gaat om de drukverdeling. (Buiten dat ik de gedwongen stoelzit bij barefoot ook altijd verschrikkelijk vind om te zien)
Het zadel is wat mij betreft voor geen enkel paard geschikt. Gooi er maar eens een plip onder, dan zal je zien dat je met een boomloos zadel met kussens of wat stevigheid altijd voor een betere drukverdeling kan zorgen (uitgaande van dat beide zadels passen). Ik ben overigens wel volledig voor boomloos (voordat dat weer ter sprake staat).
Ik ga ze niet opzoeken trouwens , maar in de loop der jaren is er wel wat langsgekomen hier en daar.