de teugelsafe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

de teugelsafe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 16:36

fjordnina

Re: de teugelsafe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:14

Ik heb ze aan mijn 2e teugel hangen. Zou ze voor de gewone teugel niet willen hebben, daar zou ik me aan ergeren omdat je ze toch niet helemaal normaal op kunt pakken.

Ik heb trouwens de self-made variant: 2 kleine karabijnhaken en 2 kleine haarelastiekjes. Het principe is hetzelfde.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:46

Ik ben hier helemaal geen voorstander van. Als ik van mijn paard val buiten de bak dan wil ik de teugels kunnen vasthouden zodat mijn paard niet weg kan lopen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:51

Amarach schreef:
Ik ben hier helemaal geen voorstander van. Als ik van mijn paard val buiten de bak dan wil ik de teugels kunnen vasthouden zodat mijn paard niet weg kan lopen.

Dat kan in principe ook. De elastiekjes knappen vrij snel als er zoveel druk op komt te staan als bij een val vaak gebeurt. Ik vindt het in ieder geval voor een 2e teugel heel handig. Het voorkomt dat je de hele rit de teugel in de gaten moet houden en zorgt ervoor dat het paard niet in in de teugel kan gaan staan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:57

Voor een tweede teugel is het opzich wel handig, hoewel ik die meestal rond pommel of fork hang.
Maar verder zou ik ook benauwd zijn dat hij niet breekt bij een val en dat ik los moet laten...