Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ik ben bang voor je dat je dat voor zo'n paard niet gaat vinden. En al helemaal niet in die prijsklasse
QueenE schreef:Ik wil je niet afkraken, snap dat jij ook het beste voor het paard wil door een nieuw zadel te kopenMaar ik ben bang voor je dat je dat voor zo'n paard niet gaat vinden. En al helemaal niet in die prijsklasse

intel_1x schreef:Goed van je dat je op zoek bent naar een nieuw zadel dat beter ligt!
Ik zit ook direct te denken aan een wintec met verwisselbare boom.
Deze zadels zijn mooi kort en tweedehands niet zo duur, alhoewel je voor 170 euro wel een beetje geluk moet hebben
Zo te zien heb jij een redelijk brede fries te berijden, smal en medium zal het waarschijnlijk niet worden

Kaspar schreef:Wellicht kun je ook eens kijken naar een boomloos zadel van een goed merk.
Hier goede ervaring met de Freeform en Freemax. De Freemax is er ook zeker wel tweedehands te vinden binnen jou budget. Wellicht dat Barefoot type Londen of Cherokee ook nog wel gaat lukken. Let wel dat je onder boomloos een goede pad met inlages gebruikt.
Bij Tweespan zul je (bijna) zeker weten geen zadel voor 170 euro kunnen vinden, omdat ze hier enkel kwaliteitszadels van de betere merken verkopen. Overiges is tweespan niet zalig makend met moeilijke ruggen. Ze hebben op mijn fries een absoluut niet goed passend zadel aangemeten met alle gevolgen van dien.
Zo ie zo is het erg moeilijk om voor jou prijs een goed passend (kwaliteits) boomzadel te vinden. Je komt al snel terecht bij de zadelmarkt troep en dat wil je echt niet op je paard hebben liggen.

)