Wat kan ik er het beste onderleggen ? Een onderdeken van 100 grams? of een zweetdeken ?
Want het komt toch eigenlijk op hetzelfde neer he ?
groetjes
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yviertje schreef:O ja wel hoor. Doe al 7 jaar niet anders. Zodra het overdag en 's nachts boven de 5 graden blijft, gaat m'n winterdeken er af, ze maken dan echt geen vacht meer aan. Dit heeft namelijk meer te maken met de daglengte dan met de kou. En het word nu al steeds langer licht.
Een paard heeft het niet zo snel koud als veel mensen denk, al zijn er wel paarden die het sneller koud hebben of stijver zijn door de kou.
Wil je dan toch een deken ophouden, hoeft dit idd geen super dikke te zijn. Een gewone zomerdeken kan al genoeg zijn.
Anoniem schreef:Doe jij helemaal niet varrieeren in dikte?
Zelf deed ik altijd wanneer het onder de 10 graden werd(dag en nacht) een lichte deken op van 200 gram. Meer richting het vriespunt kwam er een 300 grams deken op. En wanneer de tempraturen weer stijgen. Weer de 200 grams. En wanneer overdag en snachts het weer ong 10 graden is. Gaat de deken er helemaal af. En gaat hij ook weer 24/7 naar buiten
Yviertje schreef:Anoniem schreef:Doe jij helemaal niet varrieeren in dikte?
Zelf deed ik altijd wanneer het onder de 10 graden werd(dag en nacht) een lichte deken op van 200 gram. Meer richting het vriespunt kwam er een 300 grams deken op. En wanneer de tempraturen weer stijgen. Weer de 200 grams. En wanneer overdag en snachts het weer ong 10 graden is. Gaat de deken er helemaal af. En gaat hij ook weer 24/7 naar buiten
Nee, maar ik lees dat die van jou buiten staat, die van mij niet. Die komt wel buiten maar niet zoveel als die van jou. Een paard voelt zich op z'n best als het tussen de 5 en 15 graden is, dan ga ik echt geen deken opgooien.
M_hartje_M schreef:Ja kijk, het klinkt misschien een beetje gemeen tegenover mijn paardje... maar ik kan geen regendeken veroorloven..
Deze dingen zijn best wel duur.. en volgens vriendinnen op bokt doen zij altijd een zomerdeken met zweetdeken. Maar ik heb dus al meerdere keren gehoord dat deze dus gaan schuren... dus ik denk dat ik het een onderdeken word
Anoniem schreef:M_hartje_M schreef:Ja kijk, het klinkt misschien een beetje gemeen tegenover mijn paardje... maar ik kan geen regendeken veroorloven..
Deze dingen zijn best wel duur.. en volgens vriendinnen op bokt doen zij altijd een zomerdeken met zweetdeken. Maar ik heb dus al meerdere keren gehoord dat deze dus gaan schuren... dus ik denk dat ik het een onderdeken word
Je hebt een waslijst aan setjes? maar een goede deken voor je paard kun je niet betalen? hmm beetje vreemd.
Daarbij had je ook aan het begin van de winter kunnen bedenken dat je geen dekens kunt betalen. En dus helemaal niet aan dekens moeten beginnen
o0loveFly0o schreef:Anoniem schreef:
Je hebt een waslijst aan setjes? maar een goede deken voor je paard kun je niet betalen? hmm beetje vreemd.
Daarbij had je ook aan het begin van de winter kunnen bedenken dat je geen dekens kunt betalen. En dus helemaal niet aan dekens moeten beginnen
Dat vind ik ook een beetje raar, als je kiest voor een paard moet je er ook financieel voor kunnen zorgen. Als de dierenarts moet komen e.d. en je kan dat niet betalen heb je ook een probleem! Plus dat het erg ongezond is voor een paard om hem buiten te zetten zonder fatsoenlijke deken.
Ik heb mijn prioriteiten voor mezelf al snel duidelijk gemaakt en dan staan dat soort dingen dus altijd bovenaan i.p.v. setjes en dat soort dingen.
M_hartje_M schreef:Ja kijk, het klinkt misschien een beetje gemeen tegenover mijn paardje... maar ik kan geen regendeken veroorloven..
Dan ga ik maar een regendeken aanschaffen. Ik denk geen rambo of bucas
Dat is me wat TE duur, voor een paardje dat niet 24/7 buiten staat
Ik denk een harry's horse
die vind ik ook wel leuk
M_hartje_M schreef:ja oke dat klopt, het is idd niet echt eerlijk tegenover mn paardje...
Maar ik dacht in eerste instantie dat dit ook wel konDan ga ik maar een regendeken aanschaffen. Ik denk geen rambo of bucas
Dat is me wat TE duur, voor een paardje dat niet 24/7 buiten staat
Ik denk een harry's horse
die vind ik ook wel leuk