Engelse neusriem (cavason)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Engelse neusriem (cavason)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:51

Ik ben op zoek naar een hoofdstel met een engelse neusriem (cavason), zonder sperriem dus. Nu heb ik al meerdere engelse websites gevonden waar ze hoofdstellen aanbieden, maar de kwaliteit leer is moeilijk te bepalen vanaf een plaatje.

Dus mijn vraag aan jullie, wie weet er een goed (Engels) merk of een goede kwaliteit hoofdstel? (uiteraard mogen andere merken ook, zolang het maar de juiste neusriem betreft.)

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Engelse neusriem (cavason)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:52

Je zoekt dus gewoon een hoofdstel met een hoge neusriem?
Dan kun je ook kijken naar een S&T hoofdstel. En dan haal je het stang bakstuk er gewoon af.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:55

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:01

WendyBZ schreef:
http://www.equimatch.nl verkoopt dat soort modellen :)

Met een uitstekende kwaliteit. +:)+ Heb daar meerdere Engelse hoofdstellen vandaan die stuk voor stuk jaren lang meegaan.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:05

Ik heb een erg mooi hoofdstel met Engelse neusriem te koop. Staat in mijn profiel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:17

magda_90 schreef:
WendyBZ schreef:
http://www.equimatch.nl verkoopt dat soort modellen :)

Met een uitstekende kwaliteit. +:)+ Heb daar meerdere Engelse hoofdstellen vandaan die stuk voor stuk jaren lang meegaan.

Dat beantwoord mijn vraag, dank je wel! Het gaat mij om de kwaliteit. Dus dit is mooi zacht leer?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:19

Mrijn schreef:
Ik heb een erg mooi hoofdstel met Engelse neusriem te koop. Staat in mijn profiel.

Bedankt voor het aanbod, maar ik zoek een bruine.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:25

Jessix schreef:
Dat beantwoord mijn vraag, dank je wel! Het gaat mij om de kwaliteit. Dus dit is mooi zacht leer?

Bij regelmatig en goed onderhoud blijft het mooi zacht inderdaad. Bij aankoop is het wat stug, maar dat versoepelt snel, is mijn ervaring.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 08:55

Je hoeft niet snel bang te zijn voor de kwaliteit van een engels hoofdstel, ze zijn gewoon bijna altijd heel fijn. Engels leer is ook veel fijner dan Duits. Helaas zijn wij nu helemaal verslaafd aan dikke neusriemen, bling, lak en weet ik het wat waardoor we naar Passier etc zijn gegrepen. Ik zeg niet dat Duits leer van mindere kwaliteit is, maar het is vaak wel stukken minder soepel, helaas.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:25

Inderdaad eens kijken op www.equimatch.nl, heb daar zelf vorig jaar een losse Engelse
neusriem besteld zo'n simpele platte, mijn hoofdstel was namelijk verder nog prima, maar
wilde graag zo'n platte neusriem, ben erg tevreden over de kwaliteit, en erg fijn leer
Ze hebben daar ook diverse hoofdstellen in het bruin, dus zou zeker eens een kijkje nemen

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:29

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:33

Ik ben zelf aan het kijken voor een Heritage hoofdstel, deze zou ik dan via ebay kopen. Hoor hier veel goede verhalen over en ik vind het erg mooie hoofdstellen, ook in bruin.