grote maat hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

birte

grote maat hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:50

onze paarden hebben allemaal 1 probleem, hun hooft is een tikje te groot voor de standaard hoofdstellen. waardoor ik altijd met een meetlind opzak naar de winkel ga om een hoofdstel uit te zoeken.

nu wil mijn broertje voor zijn verjaardag een nieuw hoofdstel voor zijn paard (paard is nu 2,5 zelfgefokt)

dus nu ben ik wat aan het rondkijken maar ik dacht misschien weet iemand een merk of model die ik nog niet gezien heb dat ook groot valt.

als ik niets kan vinden zal het denk ik de x full van hh worden maar die vinden wij een te smalle neusriem hebben voor dat paard.

waar het hoofdsel aan moet voldoen
-moet groot vallen
-mag apsoluut geen bling aanziten (hooguit iets suptiels op de frontriem)
-de breedte van de neusriem minimaal 4,5 cm en mag niet wit onderlegt zijn

het is voornamelijk de neusriem die groot moet zijn (en het liefst ook de frontriem ietsjes groter) dus als iemand de maat (in cm) neer kan zetten is heel fijn

x_Milou

Re: grote maat hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:55

Anky heeft ook Xfull, misschien is dat iets? Zijn ook niet zo belachelijk duur.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:02

Harrys Horse valt heel ruim uit, en die hebben ook hele simpele hoofdstellen. Kwaliteit is niet altijd even goed, maar die van de duurdere lijn gaan best wel een tijdje mee.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:05

ik heb een kalvakade hoofdstel en die valt ook erg ruim

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:08

De DHH Renoir valt ook erg groot uit, ik heb deze in maat cob maar valt eerder als full.
Hebben geen bling frontriem, zowel zwart als wit onderlegd en de neusriem is 5,5 cm breed.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 22:25

de dhh ken ik, is de reinour nog wel verkrijgbaar? ik heb voor mijn paard laatst ook een dhh hoofdstel gekocht en idd neusriem valt heel groot alleen vond ik de rest wat aan de krappe kant de keelriem paste niet eens dicht maar ik had gelukkig nog een keelriem van mijn kieffer die een stuk langer was dus die zit er nu aan

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:32