Welk hoofdstel voldoet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welk hoofdstel voldoet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:04

Ik heb voor mijn ene merrie een mooi simpel hoofdstel van Stubben. Ik ben daar erg blij mee. Volgens mij is het de 3000.
Mooie smalle neusriem en gedeeld kopstuk.
Voor mijn andere merrie wil ik zoiets maar die heeft een wat groffer hoofd en vind dan een smalle neusriem niet mooi.
Maar een aansnoerneusriem vind ik weer niet fijn.
Ik zoek dus eigenlijk een simpel zwart hoofdstel van goede kwalieteit met een brede neusriem zonder aansnoerneusriem. Mijn voorkeur ging weer uit naar een stubben maar kan op de site niet zien of ze met een gewone of aansnoerneusriem zijn.

Weten julle een hoofdsteld die aan deze eisen voldoet. En van gelijkwaardige kwaliteit is als stubben tot een prijsklasse van 200 euro?

UnderIlse

Re: Welk hoofdstel voldoet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:42

kijk eens naar de hoofdstellen van schockemohle, deze hebben boterzacht leer en zijn super fijn onderlegd... wat is verder de rede dat je geen aansnoer wil?? als je niet aansnoert maakt het verder toch niet uit?? de neusriem moet gewoon goed aansluiten en ik vrees dat het een lastige zoektocht gaat worden naar eentje zonder aansnoerneusriem... zover ik weet wordt een aansnoerneusriem als 'luxe' gezien en deze zijn vrijwel altijd icm een brede neusriem... met dunne neusriemen gebruiken ze dan vaak weer de standaard sluitingen... zover ik weet heeft DHH wel enkele modellen die voldoen aan je eisen maar zeker weet ik dat niet aangezien het allemaal ' aanfoto's ' zijn

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 17:36

Ik vind het nogal lastig om ze vast te maken.
Vandaar dat ik liever een gewone neusriem heb. De neusriem hoeft ook gene 5cm breed te zijn. Maar wel breder als die ik nu voor mijn andere merrie.
Er was een tijd geleden ook zo'n topic maar die kan ik niet meer vinden.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:47

ik zou persoonlijk ook toch kijken voor een aansnoerneusriem,, zoveel kun je niet fout doen... je moet alleen het losse deel door een ringetje halen en dan vastmaken bij de gesp... vast iemand in de buurt die er wel handig mee is?? handigheid moet je toch zelf krijgen door te gebruiken... ;)

en ik zou gaan voor een schockemohle (type paris vind ik erg mooi!!)... vind dat beter dan kieffer oid

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:50

Ik heb al een hoofdstel met aansnoerneusriem al jaren. Maar vind het niks.
Vind het veel makkelijker een normale sluiting. Ik weet ook dat ze er zijn. Maar kan ze dus niet vinden.
Er was een hele tijd geleden ook iemand op bokt die het zelfde zocht als ik en die heeft het ook gevonden. Maar kan dat topic nergens meer vinden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:57

Ik ken het probleem. Ik wilde voor mijn paard ook geen aansnoergeval. Gewoon omdat ik het onpraktisch vind, maar ook niet mooi. Nou echt, ik heb overal gezocht, maar uiteindelijk een heel mooi kiefer hoofdstel gevonden.
De mijne heeft geen brede neusriem, maar ik heb de mijne bij Divoza gehaald en ze hadden er toen ook eentje hangen die best een brede neusriem had, maar toch geen aansnoerneusriem. Ik weet alleen niet meer van welk merk het was, maar misschien dat je op de site van divoza kunt kijken?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:45

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 21:36

Dat ik zelf niet op passier ben gekomen. Stom. Helaas kan ik niet op de site van ooteman komen. Maar ga wel even googlen.

Over kieffer hoor ik verschillende meningen. De een vind het een goed A merk en een ander vind het helemaal geen A merk maar eerder een matige B. Wel vind ik de kieffer Diana erg mooi. Neusriem is ook breed genoeg. Liefst heb ik wel een gecombineerde neusriem.

Het liefst heb ik ook nog een gedeelt kopstuk.

Ik heb even naar de passiers gekeken. Heb wel een erg mooie gezien voor een mooie prijs. De passier juno bij ej.
Moet 130 euro kosten. Alleen jammer geen gedeelt kopstuk.

Stom van mezelf dat ik niet verder heb gekeken dan de stubben website :o
Laatst bijgewerkt door felicity op 01-01-11 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:42

felicity schreef:
Dat ik zelf niet op passier ben gekomen. Stom. Helaas kan ik niet op de site van ooteman komen. Maar ga wel even googlen.

Over kieffer hoor ik verschillende meningen. De een vind het een goed A merk en een ander vind het helemaal geen A merk maar eerder een matige B. Wel vind ik de kieffer Diana erg mooi. Neusriem is ook breed genoeg. Liefst heb ik wel een gecombineerde neusriem.

Zelf heb ik geen kieffer hoofdstel, Dus ik kan helaas geen mening geven. Maar voor die prijzen zou je toch wel een redelijk goed hoofdstel verwachten.

Stubben ligt kwa prijs weer iets hoger. Dus kun je iets meer kwaliteit verwachten.

Is deze stubben trouwens niet iets? (2,5cm neusriem)
http://www.hejagarderen.nl/upload/Trens ... b_533x.jpg

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 21:53

Hij mag van mij nog een tikkeltje breder hoopte op 3/3,5 cm.
Het hoofdstel wat ik voor mijn andere merrie heb. Vind ik zo'n fijn ding. Gedeelt kopstuk en bakstukken en keelriem aan een kant te verstellen. Daar is de neusriem 2 cm van. Liefst heb ik dezelfde maar dan een net wat bredere neusriem. Maar vind de site van stubben nogal onhandig.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:54

felicity schreef:
Hij mag van mij nog een tikkeltje breder hoopte op 3/3,5 cm.
Het hoofdstel wat ik voor mijn andere merrie heb. Vind ik zo'n fijn ding. Gedeelt kopstuk en bakstukken en keelriem aan een kant te verstellen. Daar is de neusriem 2 cm van. Liefst heb ik dezelfde maar dan een net wat bredere neusriem. Maar vind de site van stubben nogal onhandig.

die van lisa was toch 3,5 cm?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 21:57

De site naar ooteman wil mijn laptop niet open. Kan hem helaas niet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:58

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:59

zoek even op Passier Juno Edelstaal dat is dat hoofdstel

124,95

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:00

Champie_Me schreef:
zoek even op Passier Juno Edelstaal dat is dat hoofdstel

124,95

Die is ook erg sjiek :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 22:01

Dat is zeker een hele mooie.
Hoop hem nog in een gedeelt kopstuk te vinden. Anders is dit ene goed alternatief. Is zonder aansnoer nog?

@champe_me Jaaa die heb ik net gezien bij EJ. Erg mooi hoofdstel vond ik dat. Leuk geprijsd ook.
Is die van net zulke goede kwaliteit als de duurdere hoofdstellen van passier?

Er is toch veel meer keus dan ik dacht.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:03

ik denk dat dat wel tegenvalt hoor qua keus... maar die passier juno is die van de site van ooteman... ik vind het een onwijs mooi hoofdstel... mooie prijs, koop je er een mooi frontje op en dan heb je het voor jou perfecte hoofdstel ;) qua kwaliteit moet het voor die prijs wel goed zijn !! dus ik zou het wel weten!