Borst-en schoftbeschermer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AllstarLove

Borst-en schoftbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 11:57

Ik overweeg om een borstbeschermer van Agradi te bestellen want mijn paardje heeft allemaal schuurplekken...
Mijn paard is een kleine 1.60 en dekenmaat is 185, welke maat zou ik dan kiezen?
S,M,L,XL. Ik zat te twijfelen tussen M en L.
Wie weet de maten?
En heeft iemand hier ervaring mee?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:58

Volgens mij heb ik een L voor mijn (breedgeschouderde ;) ) paard van 1.68.
Werkt trouwens goed, ik heb hem wel te laat om gedaan dus duurt wel even voor de haren weer aangegroeid zijn!

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 12:03

_Noor

Re: Borst-en schoftbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:09

Ik heb hem niet bij de Agradi vandaan, dus misschien is daar nog verschil tussen.
Ik heb hem ook gebruikt voor mijn smallere merrie van ongeveer 1.60, paste ook. Het is natuurlijk rekbaar en verstelbaar.

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:11

Ik had voor mijn paard van 1.68 en aardig smal ook een L. Ik had er helaas veel mindere ervaringen mee. Paard kreeg wondjes op de rug op de plek waar die band als het ware zat dus ik was er vrij snel klaar mee.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:16

Ik heb er nog wel ééntje voor je liggen die ik niet gebruik. Zelfde maat deken als die jij opgeeft dus zou moeten passen.
Heb hem ooit een week ofzo gebruikt maar mijn paard kreeg er juist! een kale plek van op zijn schoft...dus nooit meer
gebruikt en zo goed als nieuw. Dus eigenlijk net als hierboven zie ik nu.
Mocht je hem willen hebben, ik hoef er niet veel voor hoor, ligt hier maar te liggen. Mijn ervaring was dus niet positief
en met een andere deken ook nooit meer een kale borst gehad, maar goed, bij anderen werkt het blijkbaar goed dus wie
ben ik hahah.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 12:21

Ik ga toch bij Agradi bestellen dus bestel ik die wel mee!
Maar wel een lief aanbod! :o

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:38

;)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:04

Ik heb er ook geen goeie ervaringen mee. Mijn paard kreeg ook wondjes op de plek waar de band zat.
Stom ding meteen de deur uit gedaan :+

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:51

Ik sluit me aan bij Venthe; geen goede ervaring met borstbeschermers.
Bij mijn paard draaide hij en kreeg nog schuurplekken, wat goed kan helpen is eenmaal per week inspuiten met glansspray, de deken glijdt dan makkelijker over het haar van het paard, waardoor die minder schuurt.
Ook een binnenkant van dat glimmende spul (ik weet niet hoe het heet) bij de borst kan helpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:53

Een borstbeschermer is een lapmiddel, een excuus om geen nieuwe deken aan te schaffen. Kijk eens kritisch naar de pasvorm van je deken, en investeer in een andere deken. De borstbeschermer is soms erger dan de kwaal, en kan voor drukplekken en drukkingen zorgen (op bijv. de schoft).

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:57

Ik heb L bij mijn paardje van 1,66 meter. Heb hem nu jaar en hij is lekker uitgerekt (flubberdeflubber dus) Vind ik minder maar da houd je toch.

kale plekken krijg je als je paard met deken op loopt. Bokstbeschermer beschemt de vacht Cassidy. Bijna geen elke deken houd je paard heel als hij lekker in de wei staat gek te doen.

Er is nu wel super deken op de markt met loopsplitten tot de schoft. Daar denk ik niet dat je kale plekken krijgt. Maar om nou voor €300,00 een nieuwe deken te kopen vind ik te gek.
Ik heb al een dure van Weatherbeata namelijk..

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:01

Hier ook slechte ervaring ermee.. Kale schoften.. Weet niet wat ik erger vind.. Een kale schoft of een kale borst... ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:06

moonshine88 schreef:
Ik heb L bij mijn paardje van 1,66 meter. Heb hem nu jaar en hij is lekker uitgerekt (flubberdeflubber dus) Vind ik minder maar da houd je toch.

kale plekken krijg je als je paard met deken op loopt. Bokstbeschermer beschemt de vacht Cassidy. Bijna geen elke deken houd je paard heel als hij lekker in de wei staat gek te doen.

Er is nu wel super deken op de markt met loopsplitten tot de schoft. Daar denk ik niet dat je kale plekken krijgt. Maar om nou voor €300,00 een nieuwe deken te kopen vind ik te gek.

Het ligt aan de pasvorm van de deken, en de voering van de deken.
Ik heb Quarters, met vrij brede schouders en de oudste met een flinke schoft. Ik gebruik de Harry's Horse Highliners, met loopsplit, goed flink hoog op de schoft, en de laatste die ik gekocht heb, met een gladde voering, en geen katoenen voering waar de haren in kunnen blijven steken en af kunnen breken. Kostenpost voor de Highliner (350 gram) was rond de 60 Euro. Als je een aanbieding te pakken kunt krijgen zijn ze minder.

Dus kijk kritisch naar je deken, meer zijn schuurplekken namelijk niet: afgebroken haren.....
En het is niet automatisch dat de duurste deken de voor jou paard beste pasvorm heeft....

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:24

Cassidy schreef:
moonshine88 schreef:

Het ligt aan de pasvorm van de deken, en de voering van de deken.
Ik heb Quarters, met vrij brede schouders en de oudste met een flinke schoft. Ik gebruik de Harry's Horse Highliners, met loopsplit, goed flink hoog op de schoft, en de laatste die ik gekocht heb, met een gladde voering, en geen katoenen voering waar de haren in kunnen blijven steken en af kunnen breken. Kostenpost voor de Highliner (350 gram) was rond de 60 Euro. Als je een aanbieding te pakken kunt krijgen zijn ze minder.

Dus kijk kritisch naar je deken, meer zijn schuurplekken namelijk niet: afgebroken haren.....
En het is niet automatisch dat de duurste deken de voor jou paard beste pasvorm heeft....

Absoluut mee eens, heb maar één keer een deken gehad waar mijn paard een kale borst van kreeg en daar toen dus dat onding van een borstbeschermer voor aangeschaft met als gevolg kale plek net achter de schoft, echt een wondje ;( Deken ook niet meer gebruikt daarna want lag echt aan die ene deken. Heb er met geen enkele andere (wel altijd met loopspitten!) ooit meer last van gehad dus idd letten op goede pasvorm en materiaal binnenvoering.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:43

Dan zal ik wel een nieuwe deken moeten kopen! |(
Hopen dat mijn moeder me wil sponseren! :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:45

De oude deken is te verkopen (mits schoon)
Kun je je moeder iig een stuk tegenmoet komen...

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 08:10

Ben het met Cassidy eens, toen het door de borstbeschermer alleen maar erger werd heb ik een nieuwe deken gekocht en meer naar de voering gekeken en dat helpt :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:32

ik had een regendeken gekocht voor mijn paard maar die was iets te groot
dus had ik een borstbeschermer gekocht en mijn paard kreeg van die
band bluten op zijn ruggengraat. En nu zijn die bulten weg maar zit er nog wel een witte
plek.
Even over die deken, mijn paard heeft maat 195 en 205. Hij heeft 205 vanwege de dikte van de dekens
195 vind ik dan net wat te krap zitten. Maar hij heeft dan ook geen schuurplekken ;)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 15:33

Ik heb al een nieuwe besteld!
Mijn moeder sponserde mij!