Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

moonshine88 schreef:Ik heb L bij mijn paardje van 1,66 meter. Heb hem nu jaar en hij is lekker uitgerekt (flubberdeflubber dus) Vind ik minder maar da houd je toch.
kale plekken krijg je als je paard met deken op loopt. Bokstbeschermer beschemt de vacht Cassidy. Bijna geen elke deken houd je paard heel als hij lekker in de wei staat gek te doen.
Er is nu wel super deken op de markt met loopsplitten tot de schoft. Daar denk ik niet dat je kale plekken krijgt. Maar om nou voor €300,00 een nieuwe deken te kopen vind ik te gek.
Ik heb al een dure van Weatherbeata namelijk..
Cassidy schreef:moonshine88 schreef:Ik heb L bij mijn paardje van 1,66 meter. Heb hem nu jaar en hij is lekker uitgerekt (flubberdeflubber dus) Vind ik minder maar da houd je toch.
kale plekken krijg je als je paard met deken op loopt. Bokstbeschermer beschemt de vacht Cassidy. Bijna geen elke deken houd je paard heel als hij lekker in de wei staat gek te doen.
Er is nu wel super deken op de markt met loopsplitten tot de schoft. Daar denk ik niet dat je kale plekken krijgt. Maar om nou voor €300,00 een nieuwe deken te kopen vind ik te gek.
Ik heb al een dure van Weatherbeata namelijk..
Het ligt aan de pasvorm van de deken, en de voering van de deken.
Ik heb Quarters, met vrij brede schouders en de oudste met een flinke schoft. Ik gebruik de Harry's Horse Highliners, met loopsplit, goed flink hoog op de schoft, en de laatste die ik gekocht heb, met een gladde voering, en geen katoenen voering waar de haren in kunnen blijven steken en af kunnen breken. Kostenpost voor de Highliner (350 gram) was rond de 60 Euro. Als je een aanbieding te pakken kunt krijgen zijn ze minder.
Dus kijk kritisch naar je deken, meer zijn schuurplekken namelijk niet: afgebroken haren.....
En het is niet automatisch dat de duurste deken de voor jou paard beste pasvorm heeft....
Deken ook niet meer gebruikt daarna want lag echt aan die ene deken. Heb er met geen enkele andere (wel altijd met loopspitten!) ooit meer last van gehad dus idd letten op goede pasvorm en materiaal binnenvoering.