[WN] Welk hoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Welk hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:01

Aanstaande vrijdag ga ik op de laatste dag van de sale bij Arthur nog even neuzen voor een nieuw hoofdstel voor onze Mylo.

Nu rij ik met een 1 oors, maar begreep dat er een ongeschreven regel is dat je een 1 of 2 oors niet icm een snaffle mag rijden (op wedstrijd). Nu ben ik daar bij de WRAN nooit op "afgestraft", maar ga met Mylo ook de paint wedstrijden rijden, en wil niet t risico lopen dat we daar wel op worden weggestuurd zeg maar. :D

Nu wil ik dus kijken voor een mooi showhoofdstel, en dan een met frontriem.
Heb alleen geen idee wat voor :D
Mylo heeft een voorpluk die je met een vergrootglas moet zoeken (de voorpluk op deze foto is ongeveer 2x zoveel als wat meneer nu heeft :D ) en precies bovenaan zijn hoofd een overgang van wit naar bruin.

Afbeelding

Nu vind ik een V met zilver wel mooi, maar ben zo bang dat dat tegen het wit wegvalt?

Wie oh wie heeft er ook een paardje met veel wit in t hoofd en wat voor frontriem hebben jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 08:28

Ik zou inderdaad voor een V of een knoop gaan. Dat breekt waarschijnlijk net het masker. Ik zou alleen niet voor zilver oid op de brow gaan, dat lijkt me te druk en flets worden. Een rustige getoolde V, of iets met een beetje rawhide (als je daarvan houdt) staat denk ik wel mooi.

Succes met shoppen :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:01

showhoofdstel hoort met zilver, dat maakt net het verschil tussen show en training.
maar dan wel het betere soort, en niet de cheap stuff. anders gewoon ff doorsparen.
ik zou voor een straight brow gaan ( heb ik evt. nog een mooie van!), of een futurity knot.
en echt weggestuurd word je niet. je wijkt alleen af van de norm. ikzelf vind het geen ponem, maar er zijn er toch nog die het doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:56

spicegirl schreef:
showhoofdstel hoort met zilver, dat maakt net het verschil tussen show en training.
maar dan wel het betere soort, en niet de cheap stuff. anders gewoon ff doorsparen.
ik zou voor een straight brow gaan ( heb ik evt. nog een mooie van!), of een futurity knot.
en echt weggestuurd word je niet. je wijkt alleen af van de norm. ikzelf vind het geen ponem, maar er zijn er toch nog die het doen.

Oeps, had even over het show aspect heen gelezen. Maar dan nog zou ik geen of heel beperkt zilver op de brow doen maar alleen de bakstukken. Waarom zou jij voor een straight gaan? Zal die niet heel raar uitkomen, omdat hij net op de grensen tussen bruin en wit komt te liggen?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 13:58

Ik denk persoonlijk dat een V idd meer breekt dan een rechte.
Veel zilver op de front valt zeer wrs weg tegen het wit op zijn hoofd, om dan zilver terug te laten komen in de bakstukken is wel een mooi idee denk ik.

@spicegirl, verklaar u nader :D Waarom zou jij kiezen voor een straight?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:05

ik ben geen "u 'hoor !! ;)
heel makkelijk :
een v-brow is mooi op -een arabiertje (echte dan)benadrukt de concave neuslijn, op een effen hoofd; breekt het geheel (zoals bij de mijne-zie profiel, ze heeft nog een kale-konten-kop ook :o )of als je paard een melkmuil heeft-heel wit hoofd ) ook om het op te breken.
een en 2-oortjes staan ook alleen bij een paard met een edel hoofd. dit benadrukt nadelig een ramshoofd, of een paard met een lang neusbeen, waardoor ie nog langer lijkt. niet doen dus.
een straight brow staat bij een paard met een mooi koppie-benadrukt ook het fijne-daarom heb ik er ook-maar bij die van jou, houd ie de mooie vlektekening op het voorhoofd intact, i.p.v. het op te breken.en benadrukt het positief. een beetje zilver erop, en als het goed is, valt ie precies tussen het bruine, en het wit. imo perfect!

Buitenzorg

Re: Welk hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:35

Thnx! We zullen eens zien wat Arthur heeft liggen :D

Als ik slaag maak ik wel een foto :P

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:02

Arthur heeft heel wat moois liggen, vooral in die grote glazen kast als je binnen komt :D :D , tja de spullen die daar in hangen :9 :9 :z . Verder moet je het inderdaad even goed zoeken maar je zal er best slagen ;) . Succes.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:32

in die glazen kast moet je zijn. verder is het de moeite niet, qua showkwaliteit.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 07:21

Mhow de glazenkast is met 50% ook nog minimaal 300 euro ;) En die centjes steek ik straks hopenlijk eerst in een zadel, dat vind ik net ff belangrijker ;) :D

Had voor Nick een mooi showhoofdstel met veel bling in de sale gekocht voor 50 euro dacht ik...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:04

Voor een betaalbaar echt showhoofdstel kun je beter op ebay kijken, daar haalt zelfs Adje met zijn 50% het niet bij :)
Anders een mooi 'kaal' hoofdstel kopen en een losse zilverset van goede kwaliteit.
Als je een hoofdstel neemt waar alles met chicago's in elkaar zit kun je dat makkelijk zelf er op zetten.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:38

voor die prijs kan het niet veel zijn..
en op e bay kan je idd nog weleens een koopje treffen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:06

Overigens kan op je gemak even snuffelen in de laatjes bij Adje ook hele leuke gespen etc opleveren om een hoofdstel op te leuken ;)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:08

Het is maar net wat jezelf wil en kan uitgeven :+

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 16:07

@QueenD, yupz zo is het maar net!

Ik was dus gewoon echt niet van plan om 300 euro uit te geven voor een hooofdstel. Das leuk als je op heul hoog niveau rijdt, maar als je beginners / L3 start vind ik een hoofdstel van honderden euro's nogal overdreven.

Ben wel geslaagd trouwens, straight frontriem en veel bling, aanbieding voor 60 euro... :D En IK ben er blij mee! :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:38

en dat is het belangrijkst...
maar ik vind op ieder niveau een duur hoofdstel wel kunnen :D ik heb/wil een "droom "hoofdstel, die bijna 900 euries kost. zodra ik het heb, hangt ie in mn kast ! <3

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:39

zien SG!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:53

Afbeelding
van moran, word uitsluitend custom gemaakt.ik heb al een moran, maar die gooi ik dan wel weg :))

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:13

:9

"Spaart nog even door en stuurt SG dan een mail waar te bestellen"

Die zou ik dus mooi vinden op onze Fonzie. Heeft een hele grote voorlok en dan zou de browband tenminste niet wegvallen.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:34

Buitenzorg schreef:
@QueenD, yupz zo is het maar net!

Ik was dus gewoon echt niet van plan om 300 euro uit te geven voor een hooofdstel. Das leuk als je op heul hoog niveau rijdt, maar als je beginners / L3 start vind ik een hoofdstel van honderden euro's nogal overdreven.

Ben wel geslaagd trouwens, straight frontriem en veel bling, aanbieding voor 60 euro... :D En IK ben er blij mee! :D

Foto, foto :D :D . Mooi dat je geslaagd ben, ik ook hoor woensdag j.l :D . Was het nog druk ??