Wat te doen met zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocomelll

Wat te doen met zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 21:08

Hoi iedereen!
Ik gebruik een zadel voor mijn paard waarvan de lepel heel hoog/groot is, en de boom juist niet! Mijn instructrice zegt dat ik hierdoor helemaal verkeerd ga zitten, omdat de lepel me als het ware naar voren duwt. Weten jullie hier een oplossing voor zonder dat ik een ander zadel hoef te kopen?
Bedankt!

_aussi

Re: Wat te doen met zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:14

Ik ben bang dat dat erg lastig gaat worden, zonder een nieuw zadel aan te schaffen

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 07:59

Zadel ruilen tegen een passend zadel.

fjordnina

Re: Wat te doen met zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:12

Enige optie is inderdaad een ander zadel aanschaffen. Iedereen roept maar dat ze een zadel met een diepe zit willen, maar veel ruiters kunnen er niet goed in zitten.

Ik heb ook veel liever een open zit zodat ik zelf kan zitten ipv in een houding gedwongen wordt.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:53

xEvaaa schreef:
Hoi iedereen!
Ik gebruik een zadel voor mijn paard waarvan de lepel heel hoog/groot is, en de boom juist niet! Mijn instructrice zegt dat ik hierdoor helemaal verkeerd ga zitten, omdat de lepel me als het ware naar voren duwt. Weten jullie hier een oplossing voor zonder dat ik een ander zadel hoef te kopen?
Bedankt!

Boommaat of zittingmaat? Is niet echt duidelijk wat je nu bedoeld.
Is de zitting te krap, is de boommaat te krap, te groot??
Advies: zadelpasser laten komen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:30

Als ik het goed begrijp is het gedeeltje voor je heel plat en het stuk achter je weer heel hoog waardoor je vooruit in het zadel valt. De enige optie is nieuw zadel. Het kan komen omdat je zadel een raar model heeft (denk ik niet) of omdat de boom te breed is en daardoor het zadel over de schoft zakt, daardoor achter omhoog komt en dan dus niet meer recht ligt.

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:33

Lijkt mij dat je het zadel niet aan kunt passen. Ik zou op zoek gaan naar een goed zittend zadel voor jou en uiteraard je paard.

BinkyBenji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:41

Ik denk ook dat de enigste oplossing is op zoek gaan na een passend zadel voor jullie beiden!