Mix van stijlen harnachement/ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mix van stijlen harnachement/ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:08

Ik vroeg me zo vandaag eens af(terwijl ik in een westernstore stond..

Zijn hier nog meer mensen die een mix van stijlen leuk vinden?

Ik vind bijvoorbeeld westernhoofdstellen práchtig(veel dan.niet alles).
Rijd ik met een dressuurzadel,maar wel met fikse beugels eraan(flexrides).
Touwteugels vind ik 10x mooier dan standaard teugels, zo ook gekleurde beenbescherming..

Qua rijden hang ik ook tussen alles wat in,wel recreatief dan..

wie ook?
foto's zijn ook erg leuk...

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:17

Ik heb op mijn vorige paard eigenlijk altijd gereden met een westernhoofdstel met paardenharen gevlochten teugels en een Engels zadel. Pas veel later heb ik een westernzadel gekregen(waar ik heel erg blij mee was). Foto's heb ik zo niet vrees ik.
Verder rijd ik nu ook tijdelijk op weer op hetzelfde Engelse zadel op mijn huidige pony, soms met westernhoofdstel en paardenharen teugels en soms met sidepull(gevlochten, lijkt niet echt op een hoofdstel zoals die leren die je vaak ziet), dus ook weer een mix van stijlen. Maar ik wil wel weer zo snel mogelijk naar een westernzadel, een Engels zadel staat dus écht niet op een quarter met een dikke kont haha :P (en daarbij kan je er gewoon niet goed op zitten)

Doubtless

Re: Mix van stijlen harnachement/ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:45

Ik reed op het westernpaard van een stalgenootje met zijn tuig, maar mijn eigen dressuurzadel :+
Vond het er zelf niet uitzien! Doe mij maar gewoon één stijl overtuigend, dat vind ik het mooiste!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:30

Nah... ik heb knalrode biothane beugelriemen waar ik meestal mee rijd, en ook heb ik een flitsend halsterhoofdstel in blauw, rood en wit. Dt hoofdstel gebruik ik overigens om mee te longeren :P Om te rijden heb ik een gewoon ijslanderhoofdstel voor mijn dikke ijs, en verder een ouderwets ribzitzadel. Ook heb ik nog een boomloosgevalletje.

Het maakt me niet zo veel uit wat voor stijl het is, als het maar past en praktisch is en lekker rijdt :)

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:42

Wij hadden ook altijd vanalles door elkaar hoor, als het maar lekker en goed zit! :P
Groen endurance hoofdstel, dressuurzadel, korf beugels en blauwe cap,
Of een westernzadel met een gewoon hoofdstel deden we ook wel eens, of juist westernhoofdstel, met gewoon bit en springzadel!
Ook gebruiken we vaker dingetjes uit de western met het rijden terwijl we verder gewoon dressuur rijden. Dat kan best en kan ook handig zijn dus waarom niet :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:49

Ik voornamelijk dressuur. Maar dat komt omdat ik tot kort geleden altijd wedstrijd heb gereden. Maar ik ben erg fan van andere stijlen. En nu mix ik steeds meer. Ik heb een dressuur zadel en een boomloos zadel. En een gewoon engels hoofdstel. Maar ook 2 western hoofdstellen. En een Cross-Rope-Bridle in touwhalster vorm. Ik heb lederen teugels, western teugels en touwteugels. Ik rij met een Myler level 1 bit. Maar ook met een hackamore of touwhalster. Ik wil aankomende lente (als de bak weer begaanbaar is) proberen om met een rijring te rijden. Hij reageert goed op been en gewicht, dus ik ben benieuwd. Ik kan een volte 10m galopperen zonder handen. :+

Verder ben ik niet zo'n setjes freak. Heb altijd witte peeskappen en strijklappen van BR met zwart neopreen. En een zwart, rood of blauw dekje...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:43

Ik combineer ook alles wat comfortabel en voor mij mooi is met elkaar. In de winter is dat qua kleding soms echt vreselijk omdat warm en mooi vaak niet samen gaat. Mijn hoofdstel is een sidepull die mooi bij mijn westernzadel past maar niet bij mijn endurance zadel. Alleen met mennen heb ik tuig in 1 stijl. Behalve dan de stijlloze roze peesjes erbij :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:36

ah,roze peesjes zijn toch juist hip?

ik houd ook totaal niet van de 'standaard'setjes van merken zoals scapa en dergelijke.
niks voor mij..
vind wat stoerder veel mooier...maar ook juist weer een klassiek hoofdstel kan ik erg mooi vinden...of iberische spulletjes...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:06

zie hier een voorbeeld van een mooie mix:

Afbeelding

westernruiter die voor springen toch maar ff een veelzijdigheidszadeltje heeft geleent.

Ik ben ook wel van het mixen, kies voor dagelijks gebruik wat ik het meest praktisch vind. Dus voor buitenrijden een knalpaars biothane halster-hoofdstel, af en toe hackemore etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:05

dat ziet er wel grappig uit!
mooi paard ook,trouwens

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:55

Ik mix ook graag, leuk juist!

Heb een trekker endurance zadel, westernhoofdstel met engels trensje eraan of ik rijd bitloos met een marylot bloem, touwhalster of sidepull. Tuig heb ik het liefst in het bruin, maar mijn sidepull is dan toch weer zwart.
Flexrides met korfjes staan nog op mijn verlanglijstje.
Dekjes in leuke kleuren die goed staan vind ik leuk en als het weer meezit wil ik best iets aantrekken in een kleur die daar niet keihard bij vloekt, maar bijpassende beenbescherming doe ik niet aan (of het moet toevallig zo uitkomen, rijd praktisch nooit met beenbescherming en heb dus maar 1 paar)

Qua rijden (recreatief) zit ik ook tussen vanalles in. Ik pak mee wat voor mij en mijn paard werkt. Of dat uit het TTeam, NH, western of dressuurhoekje komt ben ik niet zo mee bezig. Zolang mijn paardje mij vertrouwt, correct leert dragen, soepel is in z'n lijf en op de lichtste hulpen reageert ben ik meer dan tevreden!

Mijn paardje past met z'n manen van zo'n 80 cm toch al niet in het standaard plaatje dat mensen van een fjord hebben, dus wat dat betreft kan ik de plank al niet meer misslaan ;)