haha. Volgend seizoen echter hoop ik dat mijn merrie drachtig is. Om er voor te zorgen dat ze niet al haar energie moet steken in zich warm te houden, wil ik haar dus een deken opleggen.
Ik ben van plan een aantal dekens + reparatie set te kopen, zodat ik nooit zonder deken zit.
Vroeger, toen ze nog op stal ging 's nachts, kreeg ze een deken op, dus ze kent het wel. Echter heb ik redelijk wat dekens versleten toen en ben ik nu op zoek naar een paar échte goede! De laatste deken die ze op had, was toen ze net verhuisd was naar haar plekje nu, die deken was hélemaal compleet gesloopt. Dat heeft mij er mede doen voor kiezen om geen dekens meer te gebruiken.
Nu ben ik dus een beetje de pro's en de contra's aan het bekijken. Mijn paard steekt namelijk wel erg veel energie in zich warm houden (na de winter is ze toch flink wat afgevallen) en dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor een eventuele drachtigheid.
Daarbij wil ik ook met haar aan de slag, en dan is al dat haar niet echt zo handig. Zeker niet als ze na het werk meteen weer de wei opgaan.
Dus, iemand ervaring met dekens voor paarden die 24/24 in kudde buiten staan?
Welke deken raden jullie aan? Welk merk? Hoeveel grams? Met of zonder hals? Etc.
Alle tips en info zijn welkom! Ik ben er namelijk nog niet helemaal uit...
Bedankt alvast!
!
. 2e in rang en constant aan het eten! Die laat haar echt niet wegjagen als ze honger heeft 
. Ik weet hoe slecht de markt is. Het is dan ook niet voor de verkoop maar voor mezelf. Ik heb gekozen voor een hengst mèt papier, die mijn merrie kan verbeteren. Er is hier lang over nagedacht en ik blijf er over nadenken. Als de mogelijkheid er niet is, gaat het niet door. Vandaar dat ik ook deze vragen stel