Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Seraphim schreef:Ik heb hele goeie ervaringen met dit bit. Ik heb verschillende paarden gereden die moeilijk in de aanleuning waren, maar op dit bit reageerden ze allemaal heel fijn
sjouk_L schreef:Je zou een happy mouth bitje met appelsmaak kunnen proberen(is van plastic) zijn vaak heel zacht en licht in de mond. Bij mijn paard was dit de oplossing. Welk type bus/water trens weet ik zo niet, zou je moeten proberen.
Gravity schreef:Seraphim schreef:Ik heb hele goeie ervaringen met dit bit. Ik heb verschillende paarden gereden die moeilijk in de aanleuning waren, maar op dit bit reageerden ze allemaal heel fijn
Ik heb wel fijne verhalen gehoord over K&K bitten.
Happy Mouth heb ik ooknog niet geprobeerd... misschien eerst die proberen voordat ik mijn portemonee leeg maak aan de K&K.
Ik hoop dat je uiteindelijk een fijn bit vind voor je paard
magda_90 schreef:sjouk_L schreef:Je zou een happy mouth bitje met appelsmaak kunnen proberen(is van plastic) zijn vaak heel zacht en licht in de mond. Bij mijn paard was dit de oplossing. Welk type bus/water trens weet ik zo niet, zou je moeten proberen.
Dit soort bitten zou ik alleen aanraden als je paard een echt natte mond heeft, geheel de arbeid door. Anders is dit bit net als schuurpapier in de mond.
petitparis schreef:misschien juist een ongebroken trens, deze zijn niet zo beweegelijk in de mond...
heb jij wel een voldoende "rustige" hand? want misschien is het een combi van een gevoelig mond en jij die soms nog te "bruusk" tov je paard reageert en dit hoeft niet te beteken dat jij "hard" bent met je handen...
_Caro_ schreef:Als je een K&K dubbelgebroken bustrens neemt, ga je niet veel van effect verschillen met je gewone dubbelgebroken bustrens;
deze nodigt al zeker uit tot knabbelen vanwege het aurigansmaakje,
toch denk ik dat een dubbelgebroken bustrens het fijnste zal werken,
dat duiken moet je gewoon rijtechnisch oplossen