Ze hangt nog wel eens als ik haar vast zet, soms om niets en dan vrij zachtjes, soms omdat ze echt flink in paniek is om het één of ander (borstelen van de benen is echt een dráma eerste klas, maar moet wel rustig geoefend worden) en volgens mij heeft ze het nu na 8 halstertouwen wel door dat als ze in eens met flink wat kracht gaat hangen, dat de musketon dan breekt en ze alsnog los is.
Ik had al besloten om haar vast te zetten aan een stevig halster met zo'n oud, boerentouw, daar zit geen musketon/sluiting aan, maar gewoon een lusje, daar haal je het uiteinde van het touw door heen en die zijn erg stevig.
Vandaag wilde ik ze beiden (zoals we dagelijks doen) meenemen op wandeling; ik had een beetje haast (mijn fout) en had 2 halsters + touwen meegenomen. Ik plukte eerst m'n shetruintje uit de wei, die kon ik zo meekrijgen. Met m'n shetruintje nog in m'n hand dacht ik madame ook wel te kunnen pakken, maar helaas had die andere plannen; ik had haar vast en ineens vloog ze weg. Die zou ik niet zomaar krijgen dacht ik nog
(ik kan haar normaal zonder problemen pakken, maar soms als ik haar dan echt 'móet' hebben, dan maakt ze er graag een spelletje van)Shetruintje maar even vastgezet aan een paal, ondertussen, al rustig 'ho-roepend' naar madame lopend, die zette het op een spurt, recht op m'n shetruintje af. Om vervolgens niet te stoppen, maar met een rótgang dwars langs hem heen te schieten; oftewel, dwars dóor het touw heen waar ik hem mee had vastgezet aan de paal. Gevolg; mijn állerlaatste halstertouw wat nog heel was, ook kapoet
Natuurlijk weer de musketon afgebroken.
Ik ben het nu zat; ik koop bewust al wat halstertouwen in voorraad omdat ik gewoon graag touwen voor handen heb, maar op deze manier blijf ik bezig, en mijn Welshsje krijgt het nu wel goed in de gaten dat zo'n musketonhaak makkelijk breekt.
welk merk/welke halstertouwen hebben supersterke musketons die niet zomaar breken/kapot gaan?
Of ik moet zulke haken gebruiken, die zijn een stuk steviger:

Letwel; ik ben níet op zoek naar paniekhaken, dan breekt de haak niet maar is mijn pony alsnog constant los.
Ze heeft het nooit meer gedaan!