Kniewrongen aan boomloos zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snor

Kniewrongen aan boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 15:45

Ik ben op zoek naar een boomloos zadel waar je mee kan springen (en die dus kniewrongen heeft), het liefst met een beetje een traditioneel uiterlijk. Ik zat te kijken naar de Freemax Evo, maar die schijnt slecht te passen op paarden met een hoge schoft en laat ik nou net zo'n paard hebben...
Alle zadels met een traditionele look een wrongen zijn of dressuurzadels of VER buiten mijn budget (600 euro is echt wel de max)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Kniewrongen aan boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:49

Barefoot Stella, echt een zadel met stevige wrongen. Heb er wel eens mee gereden en het komt over als een veelzijdigheidszadel.

Alleen wat wil je er precies mee gaan springen? Boomloos is namelijk niet geschikt om veel druk op de beugels te zetten. :n Dan ben je pas veel geld kwijt omdat je paard z'n rug erdoor kapot gaat.
Dus gigantische parcours waarbij het paard iedere keer een klap in de rug krijgt zou ik er niet mee doen.
Zelf deed ik wel normale sprongen en dan echt vanuit mijn knieën zodat er geen druk op de stijgbeugels kwam. Lichtrijden ook vanuit mijn knieën.

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 15:53

Geen enkel zadel is geschikt om veel druk op de beugels te zetten ;) en het gaat zeker niet om een mega parcours. Het gaat om een enkelsprong of een dubbelsprong, geen parcours.

Veel geld kwijt door kapotte rug van het paard: helaas heb ik daar door een boomzadel ervaring mee...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:55

Oké dan is het goed. Het klonk alsof je alleen voor het lage budget boomloos koos en je er verder niet in verdiept had. :o

Maar in dat geval zou ik voor de stella gaan, heel sjiek zadel wat fijn en stevig zit. Volgens mij kon je de wrongen door klitteband nog aanpassen? Weet ik niet zeker meer hoor.

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 15:59

Ik rijd al een tijdje met een Cheyenne, maar daar zwabber ik alle kanten op met mn benen als ik over de sprong ga. Verder vind ik het een geweldig zadel, en het zit heerlijk, paard heeft ook nog nooit zo heerlijk soepel gelopen.

Dankje voor de tip! Ik zat zelf ook te kijken naar de Cherokee..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:00

Aah zo, ok. Ja dat is een heerlijk zadel!! Ik sprong er ook nooit veel mee, zomaar een huppeltje ging wel maar ik spring ook veel zonder zadel dus dat maakt mij allemaal niet zo uit.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:02

Afbeelding
zo iets?
de schoft is aan de bovenkant uitgesneden, dus daar heb je geen last van.

ik heb hem toevallig te koop, mocht je interesse hebben.
gr.

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 16:06

Dat is precies het soort zadel dat ik zoek Kvika! Kan je daar wat meer over vertellen? :)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:16

het is officieel een ijslander zadel, maar dat mag de pret niet drukken denk ik.
hij is nu denk ik 5 jaartjes oud,maar het is voor mij meer een zadel voor erbij. je weet wel zomers mooi weer ik pak de boomloos weer eens uit de kast. dus weinig gebruikt.
vraagprijs is 350,-
google maar eens op Topreiter dan kom je verschillende tegen.
gr.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:39

Maar dat lijkt mij dan weer niet handig om te springen? Het is immers een dressuurmodel.