Help! Nieuw hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissMarloes

Help! Nieuw hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 10:31

Heey allemaal!

Willen jullie mij helpen :D

Ik heb een lease paard waar het hoofdstel van begint te verslijten. En daar moet dus een nieuw voor komen. Hij heeft nu een extra smalle neusriem, en een behoorlijk fijn hoofdje. Ik zal even een foto bijvoegen. Maar... nu weet ik dus niet welk hoofdstel ik wil.

Ik zal even een lijsje maken met mijn eisen:

- Zwart leder
- Zilverkleurige gespen
- Brede neusriem
- Aansnoerneusriem
- Liefst wit onderlegd (of denken jullie dat dit niet mooi is bij dit paard?)
- In elk geval GEEN rondgenaait hoofdstel!
- Mooie, soepele kwaliteit leder, het liefst iets van Kieffer of iets vergelijkbaars
- Mijn budget ligt rond de €100 - €130

De frontriem ben ik nog niet over uit, maar deze kan ook los bijgekocht worden. Het moet in elk geval iets met steentjes hebben. Zilver- of goudkleurig ben ik nog niet over uit, wat denken jullie? En een rechte of een v-vorm?

Willen jullie even je mening geven? En mischien links van fijne hoofdstellen? En of jullie positieve/negatieve ervaringen hebben over jullie eigen hoofdstel?

http://tinypic.com/r/23k44tl/7

Bedankt! {:)

Rena100

Re: Help! Nieuw hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:34

Tja, volgens mij kan alles wel op dat paard, ik zal alleen geen goudkleurige frontriem doen als je alle gespen zilver hebt, dat vind ik dan weer niet zo mooi...maar verder kan alles wel...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:35

Is de Harry's Horse Switch niet iets voor je?
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:38

Ik persoonlijk zou bij dit paard juist een bredere neusriem doen.
En wit onderlegd is erg mooi denk ik bij jou lease paard!

Ga naar een ruitersportzaak en kijk daar eens. Ze hebben zoveel verschillende en ik denk dat als je een mooie uitkiest het ook wel bij je paard past!

MissMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 17:22

Rena100 :

Ja.... daar heb je wel gelijk in. Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht! Dan worden dat dus zilverkleurige steentjes, weer iets minder om over te twijfelen. Dankjewel!!

Sodeletuut :

Nee, dat hoofdstel vind ik dus echt niet passen bij dat paard. Vind de gespen persoonlijk echt afschuwelijk! Zo groot, lomp en opvallend.. Maar wel fijn dat je even gezocht hebt :D

ponyparadijs :

Oke, dat denk ik ook ja! Ik ga volgende week ook naar een ruitersport zaak, maar ik wil me alvast graag wat orienteren :D

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:25

Ik zou voor een brede neusriem gaan met een mooie v-vorm frontriem. Als je graag zilveren gespen wilt zou ik geen goud kleurige frontriem doen.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:29

Ik heb een Kieffer, de prijs was ook rond de 100/120€, ben ik heel tevreden over en het staat ook heel mooi bij mijn paard die een breed hoofd heeft, dus bij een paard met een fijn hoofd zal die zeker mooi staan :) foto's staan in mijn profiel