Klikhoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Klikhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 23:44

Hoi

Ik ben opzoek naar een klik hoofstel wat makkelijker en sneller aan gaat als een tradioneel. Het moet vooral makkelijker zijn omdat ik een verminderde handfunctie heb. Ik zoek het wel in maat shet.

Ps: ik zet het hier omdat ik ook ervarigen zoek op gebied van allerlij dingen die het makkelijker kunnen maken omdat ik geen fijne motoriek heb.

Groetjes
Rhine

Dabo

Re: Klikhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:18

Of er een klikhoofdstel bestaat weet ik eigenlijk niet, je zit toch met het feit dat je 2 handen nodig hebt om het bit op de goede plek te krijgen ;)
Of gaat het om een bitloos hoofdstel?
Als het MET bit is, is misschien een ijslanderhoofdstel makkelijk? Geen frontriem, geen keelriem, en evt. ook geen neusriem. Dus alleen kopstuk met bakstukken en bitje.
succes! (en sterkte)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:11

Of je kijkt naar een halster hoofdstel. Dan kun je gewoon het halster om doen. En hoef je er alleen nog het bitje in te hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:20

Flaver schreef:
Hoi

Ik ben opzoek naar een klik hoofstel wat makkelijker en sneller aan gaat als een tradioneel. Het moet vooral makkelijker zijn omdat ik een verminderde handfunctie heb. Ik zoek het wel in maat shet.

Ps: ik zet het hier omdat ik ook ervarigen zoek op gebied van allerlij dingen die het makkelijker kunnen maken omdat ik geen fijne motoriek heb.

Groetjes
Rhine

Even om hier op in te haken, en absoluut niet om je aan te vallen: Hoe gaat het met rijden op bit? Mijn zusje bijv. heeft ook een hele slechte fijne moteriek, mijn paard is daar veel en veel te gevoelig voor en vind dat absoluut niet fijn. Als zij eens met hem rijd, rijdt zij alleen op het halster, wil er dan geen bit en het paard vind het zo ook veel prettiger. Misschien hebben jullie er wel helemaal geen last van, of pakken jullie het op een andere manier aan maar wou het zelf even mee geven.

Verder is een halster hoofdstel een fijn idee denk ik. (vind mijn zusje ook fijner om doen) Als hij eenmaal op maat is d.m.v. riempjes kun je alles gewoon in het vervolg vast klikken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:08

De Tecna Endurance hoofdstel is een hoofdstel waarbij je het bit vast maakt met behulp van bakstukclipjes en de keelriem gaat ook vast door middel van een clip (aan de andere kant zit een gesp die je dan eenmalig op de goede afstand kunt zetten). De neusriem heeft wel een gesp, maar die kan je er eventueel in zijn geheel afhalen. Wie weet is dat iets voor je. Overigens is dit een kunststof hoofdstel dus ook nog onderhoudsvriendelijk.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:18

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 12:36

Bedankt alvast iedereen: ik rij op een shet omdat ik niet goed kan rijden ( ik heb ook probleemen met mijn grove motoriek) en een shet volstaad dus. ik ben de enigste in de familie die paardrijd dus de pony ben ik zelf ingereden en weet ze dus ook hoe ik stuur en zit. Een bit indoen luk net (jaja ze is goed aan mijn doen gewent) maar de riempjes sluiten lukt niet.
Een haster-hoofdstel leek me dus wat maar vind geen in maat shet, zo ook met een ijslander hoofdstel. Dus als iemand een weet in maat shet, zou heel fijn zijn!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:37

Die Tecna Endurance is er dus in maatje shet. Ik heb hem bij Nicky's Keet besteld. :)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 12:39

Ik rij der ook bitloos maar dan heb ik te weinig te zeggen (ze is echt geen kinder pony).

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 12:39

magda_90 schreef:
Die Tecna Endurance is er dus in maatje shet. Ik heb hem bij Nicky's Keet besteld. :)

Dan ga ik zo even daarvoor kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:40

Bij goedhard kunnen ze wel in maat shet voor je maken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:40

Ik heb het halster hoofdstel van barefoot. Voor zover ik weet is die ook verkrijgbaar in maat Shet.
http://www.barefootsaddle.be
En anders idd bitloos. In mijn profiel staat een kingekruisd hoofdstel. Die hoef je alleen maar om de neus en achter de oren te doen. Dan hoef je niet eens met haakjes te knoeien. Voordeel van kingekruisd is dat dat indien nodig best scherp in kan werken. Is er ook in maat shet.
Mijn paard kan zich buiten nog wel eens sterk maken maar met dit hoofdstel heb ik m volledig onder controle.

Succes ermee!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 12:58

magda_90 schreef:

Heb je eventueel een linkje?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:09

Flaver schreef:
zo ook met een ijslander hoofdstel. Dus als iemand een weet in maat shet, zou heel fijn zijn!

Een IJslanderkopstuk bestaat uit 2 delen. Allebei zitten ze met de ene kant aan het bit vast. Aan het andere uiteinde zit aan het ene deel een gesp en in het andere deel heb je alleen gaatjes. Dan lijkt het me een kwestie van een gaatje prikken op de juiste plek zodat het je shetje past. Een IJslanderhoofdstel kleiner maken zou niet zo'n punt moeten zijn ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:13

zodiacje schreef:
Ik heb het halster hoofdstel van barefoot. Voor zover ik weet is die ook verkrijgbaar in maat Shet.
En anders idd bitloos. In mijn profiel staat een kingekruisd hoofdstel. Die hoef je alleen maar om de neus en achter de oren te doen. Dan hoef je niet eens met haakjes te knoeien. Voordeel van kingekruisd is dat dat indien nodig best scherp in kan werken. Is er ook in maat shet.
Mijn paard kan zich buiten nog wel eens sterk maken maar met dit hoofdstel heb ik m volledig onder controle.

Succes ermee!

http://www.barefoot-saddles.com/index.p ... ucts_id=37 bedoel je deze? Ik vind hem prachtig maar denk dat die te groot is. {x)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:17

Ik heb een heel klein vallende pony maat, past prima op mijn grote en middenmaatse shetten.
Maar vind hem lastiger om te doen dan een gewoon hoofdstel, daarom gebruik ik hem bijna niet.

Ik gebruik wel een bakstuk met frontriem (ook zonder keelriem). Trek ik gewoon over een halster heen. Is een rood-wit-blauwe. Maar van een gewoon oud hoofsdstel de neusriem weg laten en de keelriem er afknippen voldoen volgens mij ook prima.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:18

Dennis schreef:
Ik heb een heel klein vallende pony maat, past prima op mijn grote en middenmaatse shetten.
Maar vind hem lastiger om te doen dan een gewoon hoofdstel, daarom gebruik ik hem bijna niet.

Ik gebruik wel een bakstuk met frontriem (ook zonder keelriem). Trek ik gewoon over een halster heen. Is een rood-wit-blauwe. Maar van een gewoon oud hoofsdstel de neusriem weg laten en de keelriem er afknippen voldoen volgens mij ook prima.

Wat voor hoofstel heb je?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:28

Van Libby's, heb hem uit Engeland gehaald.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:44

Flaver schreef:
zodiacje schreef:

Succes ermee!

http://www.barefoot-saddles.com/index.p ... ucts_id=37 bedoel je deze? Ik vind hem prachtig maar denk dat die te groot is. {x)

Sorry, hij is er idd niet in shet maat.. :o
Die andere is er wel, deze is van www.ruitersportshop.com
Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:50

Kun je die ook met bit gebruiken?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:56

Marylot kan alles op maat leveren, dus ook maatje shet.

Libbys heeft ook halsterhoofdstellen, die vallen ook nog erg klein.
Misschien is dat ook nog wel een optie. Mijn maat full valt eerder als cob.
Daar kan je meteen bitloos mee rijden trouwens.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:57

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:58

heb je een site van Marylot?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 14:00

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:01

http://www.goedhard.nl

Alles word op bestelling naar eigen kleuren gemaakt, dus ze kunnen ook gewoon maat shet maken.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 26-12-10 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt