racezadel glijdt steeds weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baileys_7

racezadel glijdt steeds weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 14:33

Hallo allemaal,

Ik heb een boomloos ren-/pannekoekzadeltje (met 1 singelstoot i.p.v. 2) voor mn welsh cob liggen.
Elke keer dat we een bocht in gaan begint het zadel naar buiten te draaien. Om dan niet te vallen ben ik al een paar keer vanuit verlichte zit uit de beugels moeten springen en op zn rug gaan zitten omdat het zadel dan ergens aan zn flank hangt. Best link want de beugels sleuren dan net niet over de grond.
Nu zou ik een antislip pad op zijn rug kunnen leggen maar op de een of andere rede lijkt me dat heel vervelend voor mn paard. (lijkt mij ook niet lekker om een stroef stuk rubber o.i.d. op mn haar heen en weer te schuren). Dus mijn vraag is of er ook andere oplossingen zijn om het zadel wat steviger te laten liggen, zodat ik een keer een rondje uit kan rennen zonder dat het zadel onder aan zn buik hangt aan de finish.
Laatst bijgewerkt door Baileys_7 op 25-12-10 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:36

Een staartriem en een borsttuigje er aan doen? De singel zo strak mogelijk?
Maar dit hadden wij ook bij shetlanders, het zijn gewoon niet zulke stevige zadeltjes. :P

Edit: Wat een stoer beest! :oo <3 Cremello's :9
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 25-12-10 14:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:38

een boomloos pad eronder? :)

Elles

Re: racezadel glijdt steeds weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:55

RT-P >> HAR