Welk springzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 17:38

Hallo,

Ik ben opzoek naar een springzadel maar weet niet zo goed waar ik naar moet kijken, ik wil namelijk een zadel waar je wel een klein beetje vast in zit (geen stübben siegfried bijvoorbeeld) en die een normaal tot smalle boom heeft (of kan hebben door middel van verwisselbare boom) en waar een redelijk hoge schoft in kan. Maargoed het grootste punt; het paard is niet van mij en een springzadel van meer dan 500,- zie ik dus niet zitten aangezien ik ook al net een ''nieuw'' dressuurzadel van 550,- heb gekocht. Wat raden jullie mij aan, met vooral het oog op die wat stevigere zit, smalle boom en wat hogere schoft en natuurlijk de prijs? 2e hands vind ik ook prima maar dat is toch ook niet gemakkelijk te vinden.

QueenE

Re: Welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:41

Wintec? En anders toch verder zoeken naar een 2ehands merkzadel :)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 18:00

Maar die wintec's zijn close contact toch? En van close contact lees je weer dat die erg los qua zit zijn, dat je er dus niet vast in zit.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:17

De springmodellen heb je volgens mij in close contact en zonder, die hebben dan een diepere zit ;)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:33

thorowgood zadels hebben een verwisselbare boom.

Anness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:37

Ik heb een Rossner springzadel. Deze heeft goede knie en kuitwrongen. Nieuwprijs rond de €700,- maar tweedehands ook goed te krijgen voor ongeveer €400,-.

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:36

iWij hebben sinds een maand een wintec springzadel, jump 500 dacht ik. Je hebt dezelfde zadels ook met close contact maar die hebben idd iets minder diepe zit.
Mijn pony kan nogal eens raar uit de hoek komen (steigeren en bokken en geen klein beetje) waardoor ik ook eerst dacht dat ik dit nooit gingen kunnen uitzitten met dit zadel (heb de voorbije 3 jaar alleen nog met dressuurzadels gereden). De eerste keer dat we met dit zadel sprongen heeft ze het direct grondig uitgetest dmv heel erg bokken en hoog steigeren en ik verschoot echt van het feit dat ik er zo goed bleef inzitten. Het zit ook vrij zacht. Het enige nadeel (maar dat heb je bijna bij alle winteczadels) zijn de kunstof singelstoten die in het begin heel stijf zijn waardoor aansingelen niet simpel is. Maar na een maand niet intensief gebruik merk ik dat dit wel beter en beter begint te gaan.
Mijn zus rijdt er op haar paard zelfs meestal ook dressuur mee.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 19:55

Oke, die Jump 500 is dat die zonder suede, gewoon helemaal kunststof, die ze ook in cognac kleur hebben?

*Ik heb vandaag namelijk in dat springzadel gezeten die helemaal kunststof met vierkante lepel in cognac, maar dat was de close contact volgens mij.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:01

probeer voor een tweede hands kentaur te gaan. heb ik ook gehad. echt super fijn.

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:08

superlise schreef:
Oke, die Jump 500 is dat die zonder suede, gewoon helemaal kunststof, die ze ook in cognac kleur hebben?

*Ik heb vandaag namelijk in dat springzadel gezeten die helemaal kunststof met vierkante lepel in cognac, maar dat was de close contact volgens mij.

Is idd die zonder suede. Dat vonden wijzelf ook het mooiste. Wij hebben hem in het donkerbruin. Weet niet of ze hem ook in cognac hebben. Dat donkerbruin is van de nieuwe collectie want die zat er vroeger niet bij.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:14

ik heb een 2e hands ainsley zadel net gekocht naja de eigenaar. Rijdt heerlijk! dat was een veelzijdigheidszadel maar ze zullen er ook wel zijn in spring. dat paardje wat ik rijd heeft het ook! supersmal gebouwd smalle en hoge schoft. was moeilijk om voor haar een zadel te vindne toch gevonden :D

ik heb zelf niks met kunstof zadels.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:16

STUBBE !!!!!!!!!!!!!!

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:40

mischien een knigt rider?
zitten heerlijk vind ik.
en zijn 2dehands ook ogeveer het bedrag wat je genoemt hebt.

irisdepony: ze zegt juist dat ze niet opzoek is naar stubben.