Halstermatenprobleem; en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Halstermatenprobleem; en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:28

Ik ben echt eventjes de wanhoop nabij zo langzamerhand :+

Ik heb een Welsh Mountain van intussen 1,5 en een goed passend halster wás al een drama om te vinden, maar gaat nu helemaal moeilijk worden...

Ik ben toch echt de enige trotse bezitter van dit prachtige ras niet, dus ik hoop op tips voor verkooppunten en maten enz...

Het Probleem:
mn pony droeg al een shetlandveulenhalster. Gekocht voor ik m ging ophalen en achteraf een wonder dat ie paste.. Zowaar later nog een leuk leren halstertje weten te scoren dat paste dus ik happy, al hou ik van veel verschillende kleuren zodat ik een beetje kan variëren..
Maar nu... merk ik dus dat de halsters die ik heb nog prima passen om dat smalle neusje, maar dus niet qua ''bakstukken''. Beide halsters zijn veulenhalsters en sluiten dus dmv een gesp (dus geen musketon onder de kin) en ik krijg ze nu nog met veel pijn en moeite op t laatste gaatje! Is vrees ik een kwestie van tijd of dat past ook niet meer fatsoenlijk.. Nou kan ik t prima tijdelijk oplossen door t gedeelte om de neus wat groter te maken, maar dan zit zo'n halster weer zo idioot hoog en das ook de bedoeling weer niet. Ik heb een goed passend touwhalster, dus ik hoef m niet mee te nemen aan zn voorpluk, maar kan m daar niet mee vastzetten natuurlijk..

Ponyhalsters zijn echt nog te groot en shethalsters hebben een veeeeel te groot neusgedeelte, zelfs als ik m op zn kleinst zou zetten..

Dus welsh mountaineigenaars; waar halen jullie die passende halsters en welke maat is dat??

Bij voorbaat grote dank voor de info :j

Cemlys

Re: Halstermatenprobleem; en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:45

Even kijken,
*Eskadron maat pony P1
*Première veulenhalsters (fun collectie)
*Br 4ever collecties maar shet (prima aan te passen)
*Equitheme halstertje maat shet (maar past alleen kleinste merrie)

dit is een greepje uit mijn assortiment ;)
Denk dat ik ondertussen wel een idee heb over wat ik wel of niet moet kopen ;) haha
En ik heb vanalles wat, Pasch is best groot van hoofd voor een welsh, zij past voornamelijk shet/pony en eskadron, jongste merrie past eindelijk eskadron (voorheen te groot), maar br is voor haar uitstekend.

Maw ik zou als ik jou was op zoek gaan naar BR Shet.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:59

:+ En ik heb hier juist een ander probleem: mijn Shet heeft zo'n brede neus dat het gemiddelde Shet-halster te klein is. Ik koop altijd Pony-halsters met een neusbreedte van minimaal 1.5 handlengte (mja, je hebt niet altijd een centimeter bij je in de winkel :D ). Probleem is dan wel weer vaak dat het stuk achter de oren te lang is. Het 'teveel' knip ik dan af of (als het een halster met gesp is) hubby-lief brandt dan wat extra gaatjes erin zodat het halster alsnog past.
Mijn tip is dus: meet het huidige halstertje op, dus neusriem en bakstukken. Qua neusriem moet je ongeveer dezelfde grootte vinden, wat bakstukken betreft dus wat groter. Het is even zoekwerk maar uiteindelijk ga je een goed passend halster vinden.
Mijn Shet heeft nu ook een goed passend halster maar toch blijf ik nog steeds in ieder paardenwinkel zoeken naar een betere/mooiere :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:30

Amy wat dacht je van dat halster dat sil draagt in het land?
Niet duur en op 3 plekken verstelbaar.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 09:03

Maar die is weer zo saai :P Wil juist wat keuze hebben in kleur en materiaal enzo :) Maar thnx! Ga t is proberen met br :j

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:09

Ik had vroeger dat probleem ook, maar we hebben een lederen halster op maat laten maken, ik heb er wel eventjes voor mogen sparen maar geduld beloont :P