Ik heb een Welsh Mountain van intussen 1,5 en een goed passend halster wás al een drama om te vinden, maar gaat nu helemaal moeilijk worden...
Ik ben toch echt de enige trotse bezitter van dit prachtige ras niet, dus ik hoop op tips voor verkooppunten en maten enz...
Het Probleem:
mn pony droeg al een shetlandveulenhalster. Gekocht voor ik m ging ophalen en achteraf een wonder dat ie paste.. Zowaar later nog een leuk leren halstertje weten te scoren dat paste dus ik happy, al hou ik van veel verschillende kleuren zodat ik een beetje kan variëren..
Maar nu... merk ik dus dat de halsters die ik heb nog prima passen om dat smalle neusje, maar dus niet qua ''bakstukken''. Beide halsters zijn veulenhalsters en sluiten dus dmv een gesp (dus geen musketon onder de kin) en ik krijg ze nu nog met veel pijn en moeite op t laatste gaatje! Is vrees ik een kwestie van tijd of dat past ook niet meer fatsoenlijk.. Nou kan ik t prima tijdelijk oplossen door t gedeelte om de neus wat groter te maken, maar dan zit zo'n halster weer zo idioot hoog en das ook de bedoeling weer niet. Ik heb een goed passend touwhalster, dus ik hoef m niet mee te nemen aan zn voorpluk, maar kan m daar niet mee vastzetten natuurlijk..
Ponyhalsters zijn echt nog te groot en shethalsters hebben een veeeeel te groot neusgedeelte, zelfs als ik m op zn kleinst zou zetten..
Dus welsh mountaineigenaars; waar halen jullie die passende halsters en welke maat is dat??
Bij voorbaat grote dank voor de info

). Probleem is dan wel weer vaak dat het stuk achter de oren te lang is. Het 'teveel' knip ik dan af of (als het een halster met gesp is) hubby-lief brandt dan wat extra gaatjes erin zodat het halster alsnog past.
Wil juist wat keuze hebben in kleur en materiaal enzo
Maar thnx! Ga t is proberen met br