Volgens mij is het nu in ieder geval lekker warm Ik heb er zelf geen, maar een meisje op stal gebruikt deze ter voorkoming van kapot rijden van de huid. Het schijnt ook lekker zacht te zitten.
dominiquesr
Geplaatst: 21-12-10 22:22
klopt, zit super ! warm & krijgt er geen zere kont van.
Akecheta
Geplaatst: 21-12-10 22:24
Dominique: Laat je dit ook op het zadel zitten als het regent? Lijkt me dat het zich helemaal vol gaat zuigen met water. En helpt het bij jou ook tegen het doorrijden? Schuift het niet in het zadel? Zit er nl ook wel eens aan te denken er zoeen aan te schaffen, omdat ik me nogal kapot rijdt in de zomer.
Lusitana
Geplaatst: 21-12-10 22:28
Echte schapenvacht kan wel tegen water, nep niet (tenzij het weer echt wol is), maar raakt niet meteen vol met water, je kunt wel een tijdje mee in de regen rijden. Als je een regenjas hebt, gaat die toch over het zadel en is het ook geen probleem. Een ander bijkomend voordeel is dat het lekker stroef is, kan handig zijn bij een springerig paard...
Overigens heet zo'n ding een zadelbontje.
dominiquesr
Geplaatst: 21-12-10 22:31
ik haal het eraf na het rijden, soms laat ik het erop zitten. ik vind het zonde als ik er mee rij in de regen, dus da doe ik het niet. Het schuift niet door de riempjes dat je vast moet maken.
3uitenbeen
Geplaatst: 22-12-10 19:34
Heb ze op mn site staan en zijn anders te bestellen via mn site. De dekjes kun je best laten liggen in de regen; wanneer het gemaakt is van echt schapenwol is het vettig waardoor het water niet wordt opgenomen. Het is daarom ook wel van belang om het met wolwasmiddel te wassen.
Je kan het ook makkelijk vinden onder de naam seatsaver. Ik vind zelf die van christ heel fijn, als ik een lange buitenrit heb dan gaat die er echt op.