Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
meestal kunnen deze ook nog een hele poos mee
hoewel de Kentaur's enzo ook van goede kwaliteit zijn(middenklasse) Rclaeys schreef:IK rijd dressuur op niveau L & M (België) en zou een nieuw zadel moeten hebben. Ik rijd nu met een kieffer (+- 15 jaar oud) en die is helemaal versleten. Aangezien ik zelf student ben is mijn budget niet zo groot (500-1000 euro) daarom denk ik dat ik beter niet voor de grote merken ga. Ik wil dus een zadel voor uitsluitend dressuur (spring nooit). Ik heb momenteel een beetje het probleem dat mijn zadel te vlak is vanvoor (platte kussens) en mijn been schuift nogal snel naar voor, dit is rampzalig wanneer het paard schrikt. Ook is het de bedoeling om erg vast op het zadel te zitten. Ik zou graag hebben dat het me echt helpt om diep te blijven zitten tijdens gezeten draf en galop. Ik wil zeker geen antislip ik vind dit namelijk heel erg tegenwerken. Ik wil een zwart lederen zadel, dat onderhoudsvriendelijk is. Aangezien het regelmatig meemoet op wedstrijd moet het natuurlijk ook tegen een stootje kunnen.
Ik weet niet waar ik moet beginnen wat de goede en echt slechte merken zijn. Het is de bedoeling om lang met dit zadel te doen (5-10 jaar).
Alvast bedankt voor jullie hulp!
EDIT: Ik rijd momenteel met een uitgesneden boom. Dit is een pluspunt voor het nieuwe zadel!